
Rullar livet på…det ena avlöser det andra. Måsten och krav. Du hinner inte reflektera och befinner dig i olika sammanhang utan att veta hur du hamnat där. Eller är det så att tiden finns men du har tappat lusten och har svårt att veta vad du ska fylla den med?
Det är nu dags att stanna upp, ta dig en stund och tänka igenom vad du ska använda din frihet till. Vad vill jag fylla mitt liv med? Vad ger mig energi? För någon kan det handla om de större frågorna; som att fundera över om jag befinner mig på en arbetsplats som jag trivs med. Är jag på rätt plats? Vad har jag för mål och längtan när jag lyssnar på min inre röst? Om jag vet det, hur tar jag då ett litet steg för att komma närmare mitt mål. Hur agerar jag i rätt riktning? Om det än så handlar om att ta ett litet myrsteg i taget, mot min önskan. Dagens budskap kan även handla om att behöva se över vilka relationer vi har och vilka vi omger oss med. Mår jag bra av att vara med denna person? Fyller relationen mig med positiv energi? Men framförallt handlar detta om att fylla på din dag, vecka och månad med saker du är fri att själv välja. Att se att du är en person som är fri att välja och fri att skapa ditt egna innehåll i ditt liv!
Vissa personer kan inte på grund av kriser såsom krig, sjukdom mm styra sin tid och har inte frihet nu. All kärlek, ljus till er och med hopp om att det snart kommer en lättare tid för er!
💜💜💜
För majoriteten av oss andra, har vi en frihet att kunna påverka och skapa ett innehåll i våra liv. För oss som faktiskt har det handlar budskapet om att ta ansvar för denna frihet som vi är ”blessed” med. Nu är det tid att stanna upp, använda din frihet, och styra din tid till det du vill och mår bra av. Detta budskap kan även handla om att ändra tankesättet du har över ditt liv. Om att byta perspektiv och att se och känna att du lever ett liv i frihet. Ibland tappar vi bort känslan av frihet, glädje och förmågan att se att vi faktiskt lever just det liv som vi medvetet skapat för oss själva. För dig är det kanske dags att hitta ett upplägg med mindre stress och att börja känna din frihet, tacksamhet och glädje för det du skapat. Att kunna njuta och vara stolt över att du faktiskt lever ditt liv du skapat av frihet!
”Det fina är om du börja inse, tänka, känna att du är fri kommer du vara fri”
🍀🍀🍀
Budskapet kan även handla om att behöva säga nej till någon eller något. Att säga nej till andra är ofta att säga JA till dig själv. När du säger ja till dig själv gynnar det även din omgivning. Vem vill träffa någon som känner att du gör det för att du borde och måste. Vi har en frihet att säga nej. Det kan handla om att säga nej till partnern, vännen, kollegan, chefen, din förälder eller till om till ditt eget barn. Det är ibland okej att säga att jag inte kan även som förälder. Det du då lär ditt barn är att det finns andra personer med behov. De lär sig att sätta gränser för sig själva, med dig som förebild, och de lär sig att respektera andras behov. Så länge du uttrycker din känsla och behov är det inget fel. Du lär barnet att kunna bevaka sin egen frihet i framtiden. Det är okej att säga:– Mamma/pappa känner sig lite trött och behöver vila, gå en promenad eller fika med väninnan.
– Jag har ingen frihet tänker du. Detta budskap är till dig. Du behöver försöka skapa och hitta din frihet eller börja drömma i bilder och se hur det är, när du har den och med små steg agera i den riktningen för att återfå den. Börja i det lilla 💕
Hur vet vi vad vi vill? Det är inte alltid lätt att veta vad vi ska göra med friheten. Det kan vara svårt veta vad vi ska använda den till. Var mår jag bra av? Det är nu tid att börja utforska detta. En ledtråd är att göra mer av det som får dig att le och skratta. Att göra mer av det som får dig att slappna av eller att djupandas. Att göra mer av det som ger dig energi. Det kan handla om saker som får dig att känna dig utvilad. Om du hade ett blankt uppslag i din almanacka nästa vecka, utan krav och måsten, vad skulle du vilja fylla den sidan med?

Foto; ”By me”
Skapa en lista på saker som får just dig att mår bra. Känn dig fri att göra mer av dessa!
Budskapet fick jag till mig så starkt på min promanden i skogen via naturen och djuren. –DU ÄR FRI! -KÄNN FRIHET! -FORTSÄTT ATT GÖR VAD DU VILL MED DIN FRIHET! Det kom en enorm glädje över mig i och med budskapet. Jag började nästan skratta. Främst åt mig själv. Kände en lättnad och tänkte; – men va fan! (ursäkta språket) Jag är ju fri!!! Hur kan jag inte ha tänkt på det!! Jag kan ju fortsätta att göra exakt precis vad jag vill. Jag kan fylla hela mitt ark med det jag vill. Det är ju också det jag gör men just nu har jag glömt bort att se och känna glädjen i friheten! En reminder och tack! Dags att skifta tanken. Jag kopplade loss hunden att springa fri och skuttade själv hemåt. Det regnade och det kändes underbart. Hunden tittade på mig, la huvudet på sned och sa; – Har du kommit på det nu!? Jag är alltid fri!

Foto; ”By me”
Namasté!🙏/MagiTarot💜


2 kommentarer
Så sant! Tack för påminnelsen! 💖
💕💕