
EMBRACE är budskapet och ordet som kommer till mig gång på gång…. Ett vackert engelskt ord. Jag googlar och försöker finna det svenska rätta ordet för att använda här, men kära läsare, jag vill inte ersätta detta vackra betydelsefulla ord, eftersom det då tappar sitt värde och innebörd. Jag väljer därför att hålla mig till just: EMBRACE!
Vi söker ofta lyckan utom oss genom en ständig strävan. Strävan i det yttre att exempelvis hitta den bästa arbetsplatsen, bli bättre på en idrott, att få den perfekta kroppen, att lära nytt på en kurs, att finna den rätta relationen, att hitta den perfekta semesterresan, att köpa den bästa bilen….Svaret på att nå lycka finns dock inom oss. Det som finns runt om oss kan ge oss den lyckan inom oss. Vi missar det ofta, eftersom det bara passerar oss, utan vår uppmärksamhet, i vår paradoxala strävan mot just lyckan.
Att använda din ledighet i sommar till att försöka ändra ditt sätt för en liten stund kan vara ett bra tillfälle. Krav och måsten är förhoppningsvis mindre. Mindre stress omkring dig kan göra att du enklare lyckas bortse från egots röst och att istället gå in i kärlekens energi. Sträva mindre! Välj stunder för ”embracement” och ”embraca” (anm. mina påhittade ord) mera!!
Embrace…sanden på stranden
Embrace…solens strålar
Embrace…din kopp te
Embrace…havet som glittrar vid ett bad
Embrace…att titta på dina barn som leker på stranden ( välj en stund när de är sams;)
Embrace…maten du äter
Universum har en kärleksfull energi och det är i samklang med den som vi kommer till de riktiga stegen mot inre lycka. Tag en stund varje dag på din semester och ”embraca” några minuter. Det handlar om att fullt ut insupa, acceptera och se det vackra i det du är i. Stanna upp och omslut omgivningen. När du ”embracar” finns bara acceptans och dina ögon insuper det som sker och du tar bara in det i en vacker kontext. Slå bort egots negativa röst bygd på rädsla. Du fokuserar och tar in solens strålar emot dig och dömer inte molnen längre bort, du irriterar inte dig på flugan som surrar utan du välkomnar den, du ser det underbara klara vattnet och fokuserar inte på att tycka att det är för kallt utan du älskar dess friskhet. Du ”embracar” allt omkring dig med kärlekstankar. Du väljer att studera stunden i medveten kärlek, tålamod och tillit. Du väljer att tänka kärleksfullt om situationen, platsen, dig själv, andra, omgivningen och om det du ser. Det vackra du ser och tänker runt dig kommer du snabbt även att känna. Där är den! Känslan av LYCKA! Rakt framför dig och i stunden.
Att kunna ha ett ”embracemood” oftare i våra liv i många olika vardagliga situationer och sammanhang är möjligt men att ta några minuter då och då är en bra träning och början.
EMBRACE LIFE!

Namasté MagiTarot💜🙏




