”-Hon magiar!”

0

Så här kan det låta hemma hos oss; -Var är mamma? – Hon ”magiar”!

Då vet barnen att jag är i ett eget rum med stängd dörr. Det ska väl erkännas att det inte är optimalt att ”magia” när barnen är hemma och vakna men ibland kan jag finna ett moment där de är försjunka i skärm och jag försjunker mig i magi. Jag brukar då ha lurar med ”healingmusik” på för det är annars svårt att avskärma sig från alla ljud. Vad gör jag när jag ”magiar”? Här följer lite exempel:

Jag tänder alltid ljus och rökelse för att komma i stämning. Jag väljer ut kristaller jag vill använda och jag har ett litet altare eller en bricka med mina krufixer framför mig.

Ibland gör jag en meditation. För att komma igång med meditationer kan det vara enkelt och ett bra tips att börja med att söka på youtube; guidade meditationer och ex chakran eller guidade meditationer och ex budskap eller guidade meditationer och kontakt andra sidan. Då får du upp flera förslag på mediala meditationer på 15 minuter eller mer och där följer du bara personens röst som vägledning igenom meditationen. Snart hittar du dina favoriter. Jag håller två kristaller i handen under meditation tex ametist.

På samma sätt kan jag välja att göra ett yogapass. Om du är ovan kan du även här välja att följa rörelser med hjälpa av ett youtube-klipp. Jag kanske också väljer att rena en kristall genom att hålla den över en rökelse. För att sedan ladda den igen. Att ladda en kristall kan jag göra på följande sätt. Jag kanske känner en period av låg självkänsla och behöver boosta mig själv. Jag väljer en rosenkvarts, kristallen för egen kärlek eller för kärlek till en annan person. Sedan kan jag börja genom att skriva ner affirmationer på lappar ex;

  • Jag är stark
  • Jag klarar detta
  • Jag är modig
  • Jag vågar
  • Jag är tillräcklig
  • Jag är på rätt väg och tar steg för steg framåt
  • Jag är älskad
  • Jag älskar
  • Jag känner tacksamhet

Sedan tar jag en lapp i taget och bränner den i ett eldfast kärl i mitt fall en kopparkittel med lock. När jag bränner lappen ser jag mig själv vara i en situation där jag just nu vill känna mig stark. Jag skapar inre bilder av händelser där jag vill vara och med en känsla av att vara stark. Jag tar nästa lapp och känner in att jag klarar av en situation som jag har framför mig och som jag vill klara. Jag ser bilder och försätter mig i känslan. Jag bränner sedan denna lapp. När lapparna är skrivna och brända tar jag min kristall som jag vill ladda och håller i min hand. Jag blundar och försätter mig igen i de känslor som lapparna förmedlar och ser mig själv vara i olika situationer med känslorna av att vara stark, tillräcklig, älskad osv. Jag visualiserar, dvs ser mig själv, som på en inre film att vara i den situation och känsla jag vill komma till. Nu är din kristall laddad. I detta fall en Rosenkvarts för egenkärlek.

Kristallen bär jag sedan med mig i vardagen eller ställer den på ex nattduksbordet.

Efter detta kanske jag väljer att dra ett kort från en orakelkortlek. Jag blandar kortleken och ber om ett budskap. Jag blandar en stund tills ett kort hamnar på sniskan eller ramlar ur leken. Det kortet väljer jag och är mitt budskap.

Namasté/MagiTarot 💜🙏

Dela.

Om skribenten

Missa inte våra intressanta artiklar

Läs fler artiklar på huvudsidan

Lämna en tanke