Vi har gått från ledighet, sommar med sol till att rivstarta in i hösten med olika ansvar, logistik, vardagsbestyr när nu hösten knackar på med väderomställning och mörker på kvällar.
Känner du dig trött och låg på energi? Detta utan att kanske förstår varför?
Detta är ett budskap till dig ❤

Ofta finns det känslor och tillstånd som vi inte välkomnar i våra liv eller som vi inte ser som ”fina” och som vi då försöker motverka eller inte alls känna in. Att lyssna på sina känslor oavsett om vi klassar dem som ”negativa”, är ett sätt att leva i kontakt med sig själv. Det finns egentligen inga negativa känslor. Dina känslor är istället som en kompass på vart du befinner dig och för vad du och din kropp behöver. Känslor som trötthet, ledsenhet, ilska och att känna låg självkänsla är ofta känslor som vi inte vill kännas vid och som vi sätter i ett negativt fack. Dessa känslor är dock en naturlig del av allas liv. Detta kom till mig som budskap under promenad och var absolut till mig själv och kanske till dig.
I denna period av trötthet behöver du vara extra snäll mot dig själv, ta hand om dig och ge dig mer utrymme för ¨återhämtning. Istället för att banna dig själv och istället för att försöka springa ifrån din trötthet försök att; VÄLKOMNA DEN! Det tar troligtvis än mer energi om du väljer att inte lyssna på den jämfört med att bara kort acceptera den. Du kan möta din trötthet genom att exempelvis:
- Boka av en social aktivitet?
- Sova fler timmar en natt?
- Ta ett bad eller en lång varm dusch?
- Ta en skogspromenad?
- Stanna hemma på soffan med tända ljus?
- Dricka en kopp te med en filt?
- Boka en massage
- Tänk snälla tankar om dig själv

All kärlek💕
Namasté/ MagiTarot 🙏💜

