
Ibland tänker jag att det finns en föreställning om att en medial livsstil handlar om att gå upplyst genom livet och vara i konstant harmoni på en hög frekvens och med en positiv inställning i alla lägen. Att vi som är andligt intresserade och praktiserar medialitet i olika former mår bra med alla känslor i kontroll varje dag.
För mig kan det vara nästan precis tvärtom dvs att vara medial istället handlar om att vara i kontakt med sina känslor. För mig är mina känslor en kompass för vad jag behöver och inte behöver i livet. För mig är känslor av olika slag ett sätt att lyssna inåt och förstå mig själv. Känslor ska inte motarbetas utan kännas in. När känslor kommer; både de som innehåller det vi brukar kalla positiva känslor; glädje, harmoni, lycka mm och de som vi (felaktigt) kallar negativa känslor; ledsenhet, ilska, stress och frustration, rädslor, är de en vägledning för oss i livet.
Vi är här på jorden för att leva jordelivet och för de allra flesta innebär det kriser, motgångar och perioder innehållande alla olika typer av känslor.
För mig kan känslor vara en kompass för vad jag behöver göra annorlunda i mitt liv eller ger de en tankeställning kring vad som får mig att reagera och känna som jag gör och därmed i bästa fall förstå mig själv bättre. Det blir som ett intressant detektivarbete kring varför jag känner som jag gör när jag väl kommit ur känslan och att reflekterar kring det efteråt. När jag lyssnar på min känsla är det också det som leder mig till min intuition. Min intuition utgår från min magkänsla och utan känsla ingen intuition. Varför reagerar jag som jag gör i dessa situationer? Vad inom mig gör att jag känner så här? Tidigare erfarenheter, mönster och vad dessa handlar om.

Att leva i samklang med ex attraktionslagen ska inte heller förväxlas med att du alltid måste skicka ut positiva energier. Attraktionslagen innebär att du ska visualisera positiva målbilder och känna in att du redan nått ditt mål av ex framgång. Det är sant att vi ska skicka ut den energin vi vill ha tillbaka men däremellan är det inget hinder att känna in andra känslor som du står inför. Attraktionslagen slutar inte att fungera för att du känner in stunder av dålig självkänsla, ledsenhet eller ilska. Skulle du däremot istället motarbeta de negativa känslorna så kan du ändå inte lura Universum som läser av din energi inom dig och risken är att din låga energi ligger kvar längre jämfört om du släpper ut den och tittar på den och sedan gå vidare.
Meditation och andliga ritualer och kontakt med guider är snarare ett sätt att komma nära och hantera sina känslor än att fly dem. I perioder av mycket känslor kan ex meditation också vara ett sätt att tillfälligt vila från svåra känslor för att få ny kraft.
Med det sagt så vill jag slå ett slag för alla era känslor, kära läsare; höga som låga och att inte banna dig själv för att de finns hos dig utan istället acceptera dem och släppa ut dem och försöka förstå och hantera dem. Svårt men viktigt.
När vi hör om andlighet lyfter vi ofta känslor av självkärlek och ljuset och höga energier men med detta inlägg vill jag lyfta att allt annat även bör ges utrymme i ditt och mitt liv.
Namasté/ MagiTarot💜🙏

