
I dag är det alla hjärtans dag. Sociala medier svämmar över av kärleksbilder. Störst är dock kärleken till dig själv.💓
Det här inlägget är till alla, men lite extra till dig som just denna Valentins dag inte lever i en kärleksrelation, men har en längtan till att göra det. Kom ihåg när du ser alla bilder att om du lever ensam är du närmare en lycklig relation än många som lever i en olycklig relation. Kom först och främst i håg att det du ser på sociala medier inte alltid är vad det ser ut att vara.
-Du kommer se många bilder på lyckliga par som är olyckliga. Att känna sig ensam i en relation kan vara svårare än att vara just ensam. Detta meddelande är också till dig som känner så.
-Du kommer se många bilder på lyckliga par där relationen kan vara lyckad men personen inom sig är olycklig med låg självkänsla utan kärlek till sig själv. Detta meddelande är också till dig som inte tänker kärleksfulla tankar om dig själv.
Ge dig själv kärlek i dag på alla hjärtans dag och gör om denna allas dag till din speciella dag. ”Boosta” just ditt eget hjärta med din egen kärlek. När vi börjar älska oss själva skickar vi ut kärlek som energi och attraherar samma energi tillbaka och du får tillbaka just kärlek. Börja i dag och gör dig medveten på dina egna tankar om dig själv. Vad säger den inre domaren när du tittar i spegeln. – Vad ful jag är? Vad dum jag var som sa så! Jag klarar inte detta? Vänd dessa negativa ibland omedvetna tankarna till snälla tankar om dig själv. Gå upp på morgonen och titta dig i spegeln och hitta något du är nöjd med. ” -Vad fint mitt hår blev i dag.” ”-Jag gjorde så gott jag kunde i situationen. ”-Jag klarar detta”.
Ge dig själv lite extra egen-kärlek denna Valentins dag eller senare under veckan. Gör en mysig stund på en lugn plats, ha gärna en kristall ex Rosenkvarts i handen eller framför dig, tänd ett ljus och en rökelse. Ta fram papper och penna. Skriv ner affirmationer och läs sedan upp din lista högt eller inom dig i ditt inre. Om du inte tror på orden, även om de är sanna så fastna inte i detta eftersom ordens kraft kommer få dig att tro på dem mer och mer när du uttrycker orden. Exempel:
💓Jag är värdefull
💓Jag är tillräcklig
💓Jag är grym på att….
💓Jag är okej
💓Jag är speciell
💓Jag duger som mig själv
💓Jag är snygg!
💓Jag är stolt över att jag….
💓Jag är bra på att vara en fin vän till…
💓Jag är ärlig
Skicka gärna ett meddelande till någon speciell person och skriv varför den personen är just speciell för dig💓 ex en vän, kollega eller släkting.
Det du skickar ut om dig själv eller andra får du tillbaka.
Om du är en person som inte har en längtan efter att vara i en kärleks-relation med någon annan person är det helt okej! Det är inget självändamål. Däremot behöver vi alltid vara i relation till oss själva.
Hoppas du får en fin date med dig själv. Det viktigaste vi har💓💓💓

