Sommaren kan vara en bra tid att lyssna in vad vi vill fylla eller tömma kommande höst med. Mindre stress på ledigheten kan innebära att vi lättare kan lyssna på den egna inre rösten.
För mig själv har det, innan semestern, skvalpat runt många tankar, idéer, önskningarna och målbilderna kring vad jag vill framåt. Min kreativa hjärna har inte varit tyst en sekund. Den jobbar så i perioder. Spännande och roligt men också förvirrande och ibland dränerade på energi. Jag har varit på väg att anmäla mig till en spännande omfattande kurs. Haft tankar om hur jag kan utveckla mitt eget företagande på flera nivåer. Tankar som; – Vart ska jag börja? – Hur kan jag strukturera tiden effektivt? Jag sökte tecken från universum på frågan vad jag först skulle börja med av alla mina idéer? Jag skickade ut frågan men tyckte mig inte få några tydliga tecken som svar. Blev lite fundersam över detta och försökte förstå och lyssna inåt. Hade svårt att höra den inre rösten eftersom det var mycket runt omkring mig.
Under min första ledighetsperiod, som just har passerat, lovade jag mig själv total återhämtning. Så kom det även att bli; två veckor i sommarstugan och att bara ta dagen som den kom. Planera så lite som möjligt, vakna och känna efter vart lusten ville ta mig. Lusten tog mig inte långt utan till den närliggande stranden, till ett dopp i havet, till att hänga kvar i en solstolen på tomten och till att läsa böcker med andliga teman. Lusten tog mig även till närliggande bonde för att handla grönsaker, hacka sallader med nya spännande dressingar från recept jag sparat på mig i telefonen. Till att rosta primörer i ugnen. Ville helst inte lämna tomten mer än till fots. När jag tvingades lämna tomten pga skjutsning av barn, handling eller andra ärenden jobbade jag på att ha full acceptans och att tänka att var sak tar sin tid och att göra detta på ett avslappnat sätt. Det tog några dagar att komma ner i varv men sen var jag där, på rätt ställe både mentalt, fysiskt och själsligt.

Då kom svaret på min tidigare fråga. Svaret kom för att jag släppte fokus på min fråga och för att jag slappnade av och inte försökte så mycket. Jag tror då att svaret som uteblev, på min tidigare fråga till Universum, ska tolkas så här; att jag inte ska prioritera något av alla saker jag tänkte! Svaret var just det. Prioritera ingenting av det du tänker. Less is more! Håll dig till det du gör och fördjupa detta. Pausa dina nya projekt som poppar upp. Just nu, i skrivande stund, hör jag en melodislinga upprepa sig i mitt inre: ”Din tid kommer…”. Jag pausar nu mitt skrivande och ska lyssna på låttexten.

”Din tid kommer” …Du har en ängel på din axel …res dig efter varje smäll. Det finns en plats…om vägen var rak… men vägen är skruvad. Jag har letat efter stigen till toppen av världen… där änglar leker. Din tid kommer…..”
Håkan Hällström; Din tid kommer
😭😲🙏Jag blir rörd och mina armar får gåshud, som alltid vid kontakt med andra sidan eller vägledare. Hur galet!?? Jag kunde inte texten bara ”din tid kommer” och hör sedan att det sjungs om en ängel på din axel. Egentligen inte galet utan helt logiskt. Änglarna skickade ett förtydligande i skrivande stund….. Tack änglarna!

Budskapet till mig och dig är just; att din tid kommer och änglarna är med dig för att visa när tiden är inne. Tiden är inte inne just nu för alla olika alternativa du funderar på. Håll kvar dina olika planer som möjligheter men agerar inte direkt på dem. Det kommer även saker på vägen, som kommer ta dig till rätt plats av alla dina val, stigar som du nu inte ser men som kommer ta dig på en krokiga men menade vägar, till rätt plats. Du behöver inte veta nu vilken som är den rätta vägen av alla. Kapsla in dina planer och fortsätt med det du är och står i. Gör klart detta först. Tiden kommer för det andra längre fram. Du kommer förstå när det är dags men det är inte just nu. Var öppen för det som kommer på din väg. Ha tillit. Det är okej att nu inte veta nästa steg. Jag känner även en stark tilltro på att allt är som det ska i budskapet och att det kommer ligga fantastiska möjligheter där framme. Du kommer blomstra i din nya tid som kommer.

Lyssna igenom texten och se vad den säger just dig i din nuvarande situation. Jag hade planerat ett helt annat inlägg men detta var menat till mig och dig som just nu läst detta!
Tacksamhet, tacksamhet🙏🙏Namasté👼💜 MagiTarot


