Vad du ser…

0

Budskap från meditation i kontakt med guide:

”Vad du ser är inte vad hen är,

Vad hen ser är inte vad du är

Vad hen gör är inte vem hen är

Vad du gör är inte vem du är

Hur du ser det, är inte hur det är

hur det är, är inte vad det är”

Det vi väljer att se hos andra eller hur vi tolkar en situation är byggt på hur vi erfarit livet genom svek, kärlek, hinder, möjligheter, stridigheter, tillit, ”tryggheter” och ”otryggheter”. Det vi skickar ut till andra är också byggt på dessa erfarenheter. Bakom denna yta är vi ett annat innersta jag. Ditt innersta jag, är det du kom ner med i ren form på jorden och det du lämnar jorden med till andra sidan. Därför blir våra tankar om oss själva och om andra och hur vi integrerar något av en illusion, byggd på erfarenheter snarare än byggt på vårt innersta. Vi är här för att leva i denna värld med alla våra gjorda erfarenheter och för att träffa på och genomgå våra livsuppgifter. Bär dock med dig att det finns ett större perspektiv än det du nu känner, tänker, tolkar och agerar utifrån.

Budskapet vill påminna oss om ödmjukhet inför oss själva och andra. Kärnan ligger bortom vad du fullt ut ser. Så döm inte dig själv och inte alltid det du ser för det är inte alltid vad eller vem, du, jag och vi är.

Namasté MagiTarot🙏💜

Dela.

Om skribenten

Missa inte våra intressanta artiklar

Läs fler artiklar på huvudsidan

Lämna en tanke