Varför ska vi höja våra energier och hur gör man?

Att höja sina energier handlar om att lyfta sig till en känsla av flow och glädje. Glädje kommer inifrån heter det? Det kan låta som en klyscha och är inte alltid lätt att ta till sig, speciellt inte i perioder när livet känns tufft och kantas av motgångar. Men vet du vad…det är i dessa stunder som vi behöver denna påminnelse som mest💕
Att hitta ett sätt och en egen stund att försöka lyfta sig kan ge mycket för hur du hanterar dagen, relationer och situationer. Om du inte är i en känsla av flow och glädje kan du faktiskt lura systemet och försätta dig i denna känslan om än bara för några minuter emellanåt. Fake it until you make it! Om du gör det kommer det sannolikt påverka dig för resten av dagen efteråt. Vi kan höja våra energier på många olika sätt och ofta handlar det om att du ska göra saker som du faktiskt tycker om och får dig att må bra.
Att höja sina energier hjälper oss även på ett helt annat sätt. Universum svarar upp på den energin som vi skickar ut. Skickar vi ut glädje och höga frekvenser kommer detta tillbaka till oss i enlighet med ” Lagen om attraktion”. Lika attraherar lika när det kommer till energier. När du är i en känsla av flow och har ett positivt sinne med en hög energinivå kommer du märka att saker och ting i din väg flyter på. Bli inte förvånad om lösningar trillar in på din väg när du är i en högre energinivå!
Mitt number one tips som är enkelt och behöver inte ta mer än några minuter kommer här nedan👇
–Hitta en musiklåt som du känner pepp och glädje inför. (Gör gärna en spellista med flera låtar som ger dig en boost och energi.)
–Hitta ett rum för dig själv och maxa volymen på din valda låt. Sätt den gärna på inställning; repeat.
–Dansa och sjung med! Om det känns konstigt, pinsamt och flummigt så gör det ändå. Ingen ser dig. Släpp loss!
–Snart har du nått en känsla av att vara ostoppbar och glädjen kommer troligt till dig.
För mig själv just nu är det ovan låt som hamnar på repeat för att nå en högre energinivå. För mig är energin i denna låten magisk! Den är det eftersom den för mig är kopplad till minne. Låten har ett afrikanskt beat i sig och påminner mig om en tid när jag var i Afrika och fascinerades över människor som hade lite eller inget men ändå strålade ut så mycket glädje och gav så mycket skratt.
Namasté🙏💜/MagiTarot

https://l.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.selectedcrystals.com
https://www.instagram.com/selectedcrystals/
https://www.facebook.com/SelectedCrystals?modal=focused_switcher_dialog

