JAG HAR KOMMIT PÅ DET!

0

PREMIÄR FÖR MIN NYA BLOGG

Hej vänner och magivänner! Välkomna in! Vad kul att just du kikar in💜

Vem är jag och hur ser min vardag ut när det kommer till det mediala och andliga? Det här var lite klurigt och svårt att formulera🤔 men nu har jag kommit på det! 😊

Jag är en person som ofta har en vision och önskan om att vara någon som har rutiner som jag håller mig till varje dag, när det kommer till det mediala och andliga. -Nu ska jag meditera varje dag i 15 min i 15 år. -Nu ska jag minsann få till min kvällsritual för resten av livet🤩

Men kära läsare verkligheten är en annan…

…och så här ser det helt ärligt faktiskt ut:

  • En period…gör jag yoga 5 dagar i veckan varje morgon
  • En period…gör jag magi-ritualer på kvällen; har plockat örter och torkat dem och tar fram kitteln och bränner små önskelappar
  • En period…läser jag allt som går att få tag i gällande attraktionslagen och gör övningar och visualiserar och affirmerar flitigt
  • En period… gör jag dagliga tacksamhetsövningar
  • En period…lägger jag tarotkort
  • En period…grottar jag ner mig i kristallernas värld
  • En period…mediterar jag
  • En period…kontaktar jag andra sidan
  • En period…går jag i skogen och får till mig budskap
  • En period…får jag tecken från alla håll i siffror
  • En period… skriver jag ner mina mål och gör visionboards
  • En period…gör jag egenbehandlingar med reiki
  • En period…gör jag månritualer
  • En period…ser jag djur och tar emot dess budskap
  • En period…gör jag just ingenting för andra delar i livet tar över….

Sen går det runt och perioder kommer, försvinner, kommer tillbaka igen i cirklar.

Källa;Jussi-silfver Flickr

När jag var 25-30 år gick jag i terapi som en del i självutveckling. Väldigt lärorikt, utvecklande men också jobbigt. När jag tänker tillbaka handlade dessa samtal om en önskan om att bena ut vem jag egentligen var och vilken av dessa delar jag skulle identifiera mig med. Under den tiden gick jag samtidigt all in på Ashtanga yoga hos bästa gurun Joseph, 3 dagar i veckan under ett par år. Så kom helgerna och då fann jag mig själv med tjejkompisarna på krogen. Jag fick inte riktigt ihop mig själv. Från yogabyxan till party-outfiten.. Så kan man ju inte leva. Jag får ju faktiskt försöka förstå hur jag ska leva och välja vem jag ska vara…Jag knäckte aldrig den nöten riktigt. Trots många timmar och tusenlappar i terapi😅

Men kära läsare nu har jag bestämt mig över vem jag är och det tog 40 plus plus år. Jag är ju faktiskt allt det där. En overdoer med många delar. I ständig jakt på utveckling. Ibland gör jag det jag behöver, ibland det jag vill men ibland det jag hinner och kan.

Sån här är jag i mångt och mycket och på flera plan! Att gå in för saker i perioder och sedan lämna och återkomma. Det är ju helt okej! Det är ju till och med bra! Det är ju det som är jag! Jag är ingen rutin-människa med samma samma och som gör saker dagligen över tid. Jag är för intresserad av mycket för att hålla mig till ett och samma.

Acceptans, acceptans, acceptans!

källa: Marco Verch, Flickr

Jag har kommit på det! Kära vänner; sån är jag! Vi har ett resultat:

JAG ÄR EN PERIODARE!

Från och med nu en stolt periodare😊

Så räkna med en spretig blogg.

Namaste!🙏/MagiTarot

Dela.

Om skribenten

Missa inte våra intressanta artiklar

Läs fler artiklar på huvudsidan

Lämna en tanke