Din tid kommer….

Sommaren kan vara en bra tid att lyssna in vad vi vill fylla eller tömma kommande höst med. Mindre stress på ledigheten kan innebära att vi lättare kan lyssna på den egna inre rösten.

För mig själv har det, innan semestern, skvalpat runt många tankar, idéer, önskningarna och målbilderna kring vad jag vill framåt. Min kreativa hjärna har inte varit tyst en sekund. Den jobbar så i perioder. Spännande och roligt men också förvirrande och ibland dränerade på energi. Jag har varit på väg att anmäla mig till en spännande omfattande kurs. Haft tankar om hur jag kan utveckla mitt eget företagande på flera nivåer. Tankar som; – Vart ska jag börja? – Hur kan jag strukturera tiden effektivt? Jag sökte tecken från universum på frågan vad jag först skulle börja med av alla mina idéer? Jag skickade ut frågan men tyckte mig inte få några tydliga tecken som svar. Blev lite fundersam över detta och försökte förstå och lyssna inåt. Hade svårt att höra den inre rösten eftersom det var mycket runt omkring mig.

Under min första ledighetsperiod, som just har passerat, lovade jag mig själv total återhämtning. Så kom det även att bli; två veckor i sommarstugan och att bara ta dagen som den kom. Planera så lite som möjligt, vakna och känna efter vart lusten ville ta mig. Lusten tog mig inte långt utan till den närliggande stranden, till ett dopp i havet, till att hänga kvar i en solstolen på tomten och till att läsa böcker med andliga teman. Lusten tog mig även till närliggande bonde för att handla grönsaker, hacka sallader med nya spännande dressingar från recept jag sparat på mig i telefonen. Till att rosta primörer i ugnen. Ville helst inte lämna tomten mer än till fots. När jag tvingades lämna tomten pga skjutsning av barn, handling eller andra ärenden jobbade jag på att ha full acceptans och att tänka att var sak tar sin tid och att göra detta på ett avslappnat sätt. Det tog några dagar att komma ner i varv men sen var jag där, på rätt ställe både mentalt, fysiskt och själsligt.

Då kom svaret på min tidigare fråga. Svaret kom för att jag släppte fokus på min fråga och för att jag slappnade av och inte försökte så mycket. Jag tror då att svaret som uteblev, på min tidigare fråga till Universum, ska tolkas så här; att jag inte ska prioritera något av alla saker jag tänkte! Svaret var just det. Prioritera ingenting av det du tänker. Less is more! Håll dig till det du gör och fördjupa detta. Pausa dina nya projekt som poppar upp. Just nu, i skrivande stund, hör jag en melodislinga upprepa sig i mitt inre: ”Din tid kommer…”. Jag pausar nu mitt skrivande och ska lyssna på låttexten.

”Din tid kommer” …Du har en ängel på din axel …res dig efter varje smäll. Det finns en plats…om vägen var rak… men vägen är skruvad. Jag har letat efter stigen till toppen av världen… där änglar leker. Din tid kommer…..”

Håkan Hällström; Din tid kommer

😭😲🙏Jag blir rörd och mina armar får gåshud, som alltid vid kontakt med andra sidan eller vägledare. Hur galet!?? Jag kunde inte texten bara ”din tid kommer” och hör sedan att det sjungs om en ängel på din axel. Egentligen inte galet utan helt logiskt. Änglarna skickade ett förtydligande i skrivande stund….. Tack änglarna!

Budskapet till mig och dig är just; att din tid kommer och änglarna är med dig för att visa när tiden är inne. Tiden är inte inne just nu för alla olika alternativa du funderar på. Håll kvar dina olika planer som möjligheter men agerar inte direkt på dem. Det kommer även saker på vägen, som kommer ta dig till rätt plats av alla dina val, stigar som du nu inte ser men som kommer ta dig på en krokiga men menade vägar, till rätt plats. Du behöver inte veta nu vilken som är den rätta vägen av alla. Kapsla in dina planer och fortsätt med det du är och står i. Gör klart detta först. Tiden kommer för det andra längre fram. Du kommer förstå när det är dags men det är inte just nu. Var öppen för det som kommer på din väg. Ha tillit. Det är okej att nu inte veta nästa steg. Jag känner även en stark tilltro på att allt är som det ska i budskapet och att det kommer ligga fantastiska möjligheter där framme. Du kommer blomstra i din nya tid som kommer.

Lyssna igenom texten och se vad den säger just dig i din nuvarande situation. Jag hade planerat ett helt annat inlägg men detta var menat till mig och dig som just nu läst detta!

Tacksamhet, tacksamhet🙏🙏Namasté👼💜 MagiTarot

EMBRACE

EMBRACE är budskapet och ordet som kommer till mig gång på gång…. Ett vackert engelskt ord. Jag googlar och försöker finna det svenska rätta ordet för att använda här, men kära läsare, jag vill inte ersätta detta vackra betydelsefulla ord, eftersom det då tappar sitt värde och innebörd. Jag väljer därför att hålla mig till just: EMBRACE!

Vi söker ofta lyckan utom oss genom en ständig strävan. Strävan i det yttre att exempelvis hitta den bästa arbetsplatsen, bli bättre på en idrott, att få den perfekta kroppen, att lära nytt på en kurs, att finna den rätta relationen, att hitta den perfekta semesterresan, att köpa den bästa bilen….Svaret på att nå lycka finns dock inom oss. Det som finns runt om oss kan ge oss den lyckan inom oss. Vi missar det ofta, eftersom det bara passerar oss, utan vår uppmärksamhet, i vår paradoxala strävan mot just lyckan.

Att använda din ledighet i sommar till att försöka ändra ditt sätt för en liten stund kan vara ett bra tillfälle. Krav och måsten är förhoppningsvis mindre. Mindre stress omkring dig kan göra att du enklare lyckas bortse från egots röst och att istället gå in i kärlekens energi.  Sträva mindre! Välj stunder för ”embracement” och ”embraca” (anm. mina påhittade ord) mera!!

Embrace…sanden på stranden

Embrace…solens strålar

Embrace…din kopp te

Embrace…havet som glittrar vid ett bad

Embrace…att titta på dina barn som leker på stranden ( välj en stund när de är sams;)

Embrace…maten du äter

Universum har en kärleksfull energi och det är i samklang med den som vi kommer till de riktiga stegen mot inre lycka. Tag en stund varje dag på din semester och ”embraca” några minuter. Det handlar om att fullt ut insupa, acceptera och se det vackra i det du är i. Stanna upp och omslut omgivningen. När du embracar” finns bara acceptans och dina ögon insuper det som sker och du tar bara in det i en vacker kontext. Slå bort egots negativa röst bygd på rädsla. Du fokuserar och tar in solens strålar emot dig och dömer inte molnen längre bort, du irriterar inte dig på flugan som surrar utan du välkomnar den, du ser det underbara klara vattnet och fokuserar inte på att tycka att det är för kallt utan du älskar dess friskhet. Du ”embracar” allt omkring dig med kärlekstankar. Du väljer att studera stunden i medveten kärlek, tålamod och tillit. Du väljer att tänka kärleksfullt om situationen, platsen, dig själv, andra, omgivningen och om det du ser. Det vackra du ser och tänker runt dig kommer du snabbt även att känna. Där är den! Känslan av LYCKA! Rakt framför dig och i stunden.

Att kunna ha ett ”embracemood” oftare i våra liv i många olika vardagliga situationer och sammanhang är möjligt men att ta några minuter då och då är en bra träning och början.

EMBRACE LIFE!

Namasté MagiTarot💜🙏

Tecken från andra sidan

Källa; Pexels

När jag första gången kom i kontakt med fjäril, som en speciell symbol för mig, var för många år sedan. Jag var på min morfars begravning och jag kunde inte förmå mig att sluta gråta i kyrkan. När kistan skulle bäras ut och vi började gå mot utgången ser jag en stor gul färgstark fjäril. Jag stannade upp. Tårarna upphörde. En fjäril denna årstid? tänkte jag. Det är ju ologiskt. Varför gråter jag? Det är morfar och du är ju fri! Mina tårar är mina och du är äntligen fri… Fri fr¨ån smärta och fri från lidande. Lika fri som du var när du levde utan sjukdom på jorden. Lika fri som du kände dig på åkrarna när du var bonde. Mina tårar upphörde och byttes mot en frihetskänsla.

Källa: Pexels-lilartsy-1249527

När min farfar lämnade jordelivet, letade jag efter fjäril som symbol, under begravningen. Den kom aldrig. Ett par veckor efter begravningen, satt jag i ett uthus och väntade på en speciell kvinna för en pratstund. Det var vinter och kallt ute. Hon hade värmefläkt på och jag bullade upp med filtar för att inte frysa medan jag väntade. När jag satt där kom en stor fjäril flygandes emot mig! Det var helt orädd och väldigt nära mig. En påfågelfjäril! Då kom tårarna. Nu kommer han: farfar! Det har tagit tid innan själen fick ro och tid för honom att gå helt över. Nu har han fått frid! tänkte jag lättad. Kvinnan som jag skulle samtala med, kommer in i stugan och tittade på mig eftersom tårarna rann nedför mina kinder. Jag pekade på den stora fjärilen i det kalla rummet. -Oj en fjäril nu utbrister hon!! – Det är min farfar som är här med oss, svarade jag.

Källa; Pexels-marielou-wechsler

När jag skulle gå på en begravning för ett barn var jag fullt upptagen med smärtan, sorgen och orättvisan kring denna tragedi. Jag tänkte inte alls på några fjärilar denna dag. På väg ut ur kyrkan och på väg till gravplatsen, gick vi alla i ett led, när jag plötsligt får syn på tre små blå fjärilar som inte lämnar min sida. De flyger nära mig när jag går och följer med mig en lång sträcka. Inbillar jag mig, tänker jag, då det åter igen är fel årstid för fjärilar. Jag knackar på axeln på en anhörig och pekar på fjärilarna, för jag behöver ett bevis för det jag ser. Personen nickar och bekräftar efteråt att det var tre små blåvingefjärilar bredvid mig.

Källa Pexels; Andrey Gerega

Listan kan göras lång över tillfällen som anhöriga visat sin närvaro genom att skicka mig symbolen fjäril. För mig är därför fjärilar, som visar sig ihärdigt, extremt nära eller på konstiga ställen eller vid fel årstider, eller när jag får en stark speciell känsla, just en liten påhälsning från andra sidan. Den jag i stunden tänker på när detta händer är den som skickar mig en hälsning. En hälsning och påminnelse om att de har det bra. Att deras själ är fri. Att de är med oss. En tröst och en förklaring till oss att allt är bra på andra sidan. Fritt, härligt och utan smärta. En fri själ!

Foto; ”By me”

Då vet ni alla anledningen till valet av min tatuering. En hyllning till nära på andra sidan💜💜💜

Tacksamhet, tacksamhet och tacksamhet. Namasté MagitTarot🙏💜

Min 10 i topp ”må bra lista”

Här kommer en lista utan inbördes ordning på saker som får mig att må bra i vardagen. Saker som höjer min energinivå!

  • 💜ATT TA HAND OM MIN SJÄL OAVSETT HUR: yoga, andliga ritualer, meditation, kristall-stunder, egen-healing, ”själsliga promenader”, ta emot budskap mm
  • 💜ATT VARA UTE! HELST I SKOG OCH NATUR ( promenader, observera vilda blommor och djur)
  • 💜ÅKA TILL STALLET FÖR RIDTUR I SKOGEN
  • 💜UMGÅS MED VÄNNER SOM MÖTER MIG DÄR JAG ÄR; glad, utflippad, sur, ledsen, stressad, arg, trött, utvilad, skrattfylld, energisk, pepp, lycklig, förväntansfull, positiv OCH SOM DELAR MED SIG AV SIG SJÄLVA
  • 💜EN LYCKAD AKTIVITET MED HELA FAMILJEN DÄR ALLA HAFT KUL tex. frisbee-golf, sällskapsspel, utflykt, bad, sol
  • 💜EN EGEN STOR SKÅL POPCORN MED CHILISMÖR FRAMFÖR ETT TOTALT MENINGSLÖST AVSNITT AV ” KÄRLEK VID FÖRSTA ÖGONKASTET” ( OBS prova popcornlovers: poppa popcorn (jag föredrar i OBH Nordicas maskin (i obetalt samarbete)), bryn smör vid sidan om och häll i chiliflakes. Ringla över dina popcorn😍)
  • 💜ETT GLAS KALLT ROSèVIN PÅ EN DATE MED MIN MAN PÅ EN UTESERVERING (Helst på Bee bars uteservering i Göteborg🌈💕)
  • 💜ATT OMRINGA MIG MED DJUR
  • 💜SOMMARSTUGHÄNG DÄR ALLT ÄR UTAN KRAV, PLANER ELLER MÅSTEN
  • 💜SPELA PADDEL MED GOA VÄNNER

IBLAND ÄR DET EN GOD IDÈ ATT FUNDERA ÖVER VAD SOM FAKTISKT FÅR OSS ATT MÅ BRA, FÖR ATT UPPSKATTA DET MER NÄSTA GÅNG OCH FÖR ATT GÖRA DET OFTARE. VAD FINNS PÅ DIN MÅ-BRA LISTA? GÖR MER AV DET OCH HÖJ DIN ENERGI

Tacksamhet, tacksamhet, tacksamhet. Namasté/MagiTarot 💜🙏

2022-06-18 | Personligt | 1 kommentar.

Känn dig fri!

Källa;Zane Mulligan, Flickr

Rullar livet på…det ena avlöser det andra. Måsten och krav. Du hinner inte reflektera och befinner dig i olika sammanhang utan att veta hur du hamnat där. Eller är det så att tiden finns men du har tappat lusten och har svårt att veta vad du ska fylla den med?

Det är nu dags att stanna upp, ta dig en stund och tänka igenom vad du ska använda din frihet till. Vad vill jag fylla mitt liv med? Vad ger mig energi? För någon kan det handla om de större frågorna; som att fundera över om jag befinner mig på en arbetsplats som jag trivs med. Är jag på rätt plats? Vad har jag för mål och längtan när jag lyssnar på min inre röst? Om jag vet det, hur tar jag då ett litet steg för att komma närmare mitt mål. Hur agerar jag i rätt riktning? Om det än så handlar om att ta ett litet myrsteg i taget, mot min önskan. Dagens budskap kan även handla om att behöva se över vilka relationer vi har och vilka vi omger oss med. Mår jag bra av att vara med denna person? Fyller relationen mig med positiv energi? Men framförallt handlar detta om att fylla på din dag, vecka och månad med saker du är fri att själv välja. Att se att du är en person som är fri att välja och fri att skapa ditt egna innehåll i ditt liv!

Vissa personer kan inte på grund av kriser såsom krig, sjukdom mm styra sin tid och har inte frihet nu. All kärlek, ljus till er och med hopp om att det snart kommer en lättare tid för er!

💜💜💜

För majoriteten av oss andra, har vi en frihet att kunna påverka och skapa ett innehåll i våra liv. För oss som faktiskt har det handlar budskapet om att ta ansvar för denna frihet som vi är ”blessed” med. Nu är det tid att stanna upp, använda din frihet, och styra din tid till det du vill och mår bra av. Detta budskap kan även handla om att ändra tankesättet du har över ditt liv. Om att byta perspektiv och att se och känna att du lever ett liv i frihet. Ibland tappar vi bort känslan av frihet, glädje och förmågan att se att vi faktiskt lever just det liv som vi medvetet skapat för oss själva. För dig är det kanske dags att hitta ett upplägg med mindre stress och att börja känna din frihet, tacksamhet och glädje för det du skapat. Att kunna njuta och vara stolt över att du faktiskt lever ditt liv du skapat av frihet!

”Det fina är om du börja inse, tänka, känna att du är fri kommer du vara fri”

🍀🍀🍀

Budskapet kan även handla om att behöva säga nej till någon eller något. Att säga nej till andra är ofta att säga JA till dig själv. När du säger ja till dig själv gynnar det även din omgivning. Vem vill träffa någon som känner att du gör det för att du borde och måste. Vi har en frihet att säga nej. Det kan handla om att säga nej till partnern, vännen, kollegan, chefen, din förälder eller till om till ditt eget barn. Det är ibland okej att säga att jag inte kan även som förälder. Det du då lär ditt barn är att det finns andra personer med behov. De lär sig att sätta gränser för sig själva, med dig som förebild, och de lär sig att respektera andras behov. Så länge du uttrycker din känsla och behov är det inget fel. Du lär barnet att kunna bevaka sin egen frihet i framtiden. Det är okej att säga:– Mamma/pappa känner sig lite trött och behöver vila, gå en promenad eller fika med väninnan.

– Jag har ingen frihet tänker du. Detta budskap är till dig. Du behöver försöka skapa och hitta din frihet eller börja drömma i bilder och se hur det är, när du har den och med små steg agera i den riktningen för att återfå den. Börja i det lilla 💕

Hur vet vi vad vi vill? Det är inte alltid lätt att veta vad vi ska göra med friheten. Det kan vara svårt veta vad vi ska använda den till. Var mår jag bra av? Det är nu tid att börja utforska detta. En ledtråd är att göra mer av det som får dig att le och skratta. Att göra mer av det som får dig att slappna av eller att djupandas. Att göra mer av det som ger dig energi. Det kan handla om saker som får dig att känna dig utvilad. Om du hade ett blankt uppslag i din almanacka nästa vecka, utan krav och måsten, vad skulle du vilja fylla den sidan med?

Om den var blank…..
Foto; ”By me”

Skapa en lista på saker som får just dig att mår bra. Känn dig fri att göra mer av dessa!

Budskapet fick jag till mig så starkt på min promanden i skogen via naturen och djuren. –DU ÄR FRI! -KÄNN FRIHET! -FORTSÄTT ATT GÖR VAD DU VILL MED DIN FRIHET! Det kom en enorm glädje över mig i och med budskapet. Jag började nästan skratta. Främst åt mig själv. Kände en lättnad och tänkte; – men va fan! (ursäkta språket) Jag är ju fri!!! Hur kan jag inte ha tänkt på det!! Jag kan ju fortsätta att göra exakt precis vad jag vill. Jag kan fylla hela mitt ark med det jag vill. Det är ju också det jag gör men just nu har jag glömt bort att se och känna glädjen i friheten! En reminder och tack! Dags att skifta tanken. Jag kopplade loss hunden att springa fri och skuttade själv hemåt. Det regnade och det kändes underbart. Hunden tittade på mig, la huvudet på sned och sa; – Har du kommit på det nu!? Jag är alltid fri!

Singo
Foto; ”By me”

Namasté!🙏/MagiTarot💜

Med ett helt annat perspektiv…..

Källa Joseph Novak, Flickr

I veckan skrev jag med en tränare på min sons fotboll. Jag skrev utifrån att sonen ska åka på läger och det behövdes en planering då han har jordnötsallergi och behöver ha en spruta med sig för detta samt att han haft ett epileptiskt anfall nyligen. Min oro tog över och det blev flera mail fram och tillbaka om instruktioner och förklaringar. Jag blev förvånad över hur bra bemött jag blev i min oro och hur seriöst en handlingsplan upprättades. Till sist skrev tränaren att jag förstår din oro då vårt äldsta barn har dygnet runt vård och vi ofta tvingas lämna över ansvar till andra…..…

Jag fann inga ord som var tillräckliga att svara med, då alla ord blev för små och ovärdiga. Jag ville skriva att min tro är att barnen väljer sina föräldrar och att deras dotter troligt valt ut dem för att de är personer som kan klara detta på bästa sätt. För djupt och känslig, tänkte jag…Jag ville skriva att jag förstår… men det är ju omöjligt att förstå. Jag ville skriva att min brorson haft samma situation så jag förstår lite…men då min brorson inte längre finns med oss på jordelivet (💜👼) ville jag inte komma in på det i mailet. Jag vill inte svara med rädsla eftersom jag tycker att det värsta är tystnad och undvikande när mottagaren ofta inte orkar ta in något så svårt. Jag skrev, suddade, skrev, suddade och svarade nånstans mitt emellan ovan.

Källa; Frederico Cintra, Flickr

Ett helt nytt perspektiv kom framför mig och mailen med tränaren kom att bli veckans ”re minder”. Jag har, som många av oss, en tendens att oroa mig för olika saker. Jag stannade upp och tänkte; all min oro över dom där små sakerna är ju helt orimlig, när det finns människor som kämpar med riktig oro. Min oro för min son är så klart relevant men all annan vardaglig onödiga oro jag bär runt på!? Knappt medveten om den. Oro över att inte hinna klart något på arbetet eller oro över mina barns kommande skolbyte, eller oro över ett kommande möte osv.

Med detta blogg-inlägg vill jag be om ursäkt från oss alla triviala oroare ( som väljer att skriva under på det) till alla er som har en verklig oro 💜

Samtidigt så fyller ju oro och att uttrycka den en funktion för oss människor och vi utgår ofta från våra egna liv med stora och små utmaningar. Så ni riktiga oroare, ha överseende med oss, för det ligger i människans natur att uttrycka sin oro och att dela känslor med andra. Det är dock viktigt för oss alla att ibland stå över detta och se oss själva i ett lite större perspektiv och medvetet lyfta blicken och aktivt stoppa mycket obefogad dränerande oro.

Det sägs att 99% av vår farhågor är obefogade och att de aldrig kommer att inträffa.

Jag vänder blicken och mina tankar går istället resten av veckan till tacksamhet. Lagen om tacksamhet, en av flera av våra universella lagar. Tankens makt är så stor. Det finns mycket vi alla kan oroa oss för men även mycket vi kan välja att vara tacksamma för. Även om det är svårare vid vissa tidpunkter i livet för oss och för vissa av er som befinner sig i riktigt svåra situationer.

Källa; Kanko, Flickr

Med fokus på tacksamhet ökar vi inte bara vårt egna välmående utan i tacksamhet vibrerar vi på en helt annan energinivå som gör att vi får in mer av det vi väljer att fokuserar på, en magisk känsla samtidigt som vi bygger nya hälsosamma spår av minnen i vår hjärna. Tacksamhetövningar skapar ringar på vattnet för dig själv och andra runt dig och är ett kraftfullt verktyg. Till alla små och stora oroare; pröva att skänka ett par tankar varje dag i Tacksamhetens tecken. Gärna genom att skapa en rutin och exempelvis göra detta vid samma tidpunkt, gärna i skrift men annars i tanken. Du kommer uppleva en magisk skillnad. Det görs enkelt genom att avsluta dessa meningar:

Jag är tacksam för … ( min goda kopp te, ett givande samtal med kollegan, vädret mm.)

Jag är tacksam för …( att jag sa nej i dag, att jag litade på magkänsla, att jag tog mig en egen stund, att jag är jag mm.)

” Jag är tacksam över att ha förmånen att dela detta med dig i min blogg”

Clyde Robinson, Flickr

Namasté/MagiTarot💜

BUDSKAP OM GLÄDJE

Det är en tid nu, då du bär på och känner ett stort ansvar i ditt liv. Du befinner dig i en vardag där du har mycket omkring dig just nu. (Just det….just nu…och inte för alltid) Måsten, krav och ”borden” gör sig ständigt påminda. Det kan vara på ditt arbete och/eller saker i ditt privata liv. Deadlines, planeringar, to-do listor, datum eller mycket oro för en viss situation tar allt ditt fokus. Vissa dagar känns det överväldigande, stressfullt och rent av omöjligt. Glädjen finns inte riktigt med dig och du förstår inte hur allt ska gå ihop. Känner du igen dig? Då är detta; Budskapet för Dig💜

Foto ; ”By me

Dagens budskap handlar om att försöka ” släppa på kontrollen”, inte för alltid, men för en liten stund. Om att pausa ansvar och måsten under en begränsad bestämd tid i din vardag. Gärna en heldag i veckan men upplever du inte att det går med en hel dag, försök i några eller i ett par timmar. Hittar du inte timmar då handlar det om att försöka finna upprepade halvtimmar under veckan. Just nu och några veckor fram, kan det handla om att faktiskt strecka fri tid som ”helig” i din egna almanacka. När du är på väg att stryka den inplanerade ”fria tiden” för annat blir svaret till andra och dig själv: ”Nej jag kan inte, jag har en viktig sak inplanerad där.”

Tid för glädje
Foto; ”By me

Under denna ”fria tid” planera du in något som du trivs med att göra och som brukar ge dig glädje. Det kan handla om att ta en kaffe med en vän som har nära till skratt. Det kan vara att lämna hemmet med familjen och göra något litet som brukar ge glädje. Du kanske bokar in en föreläsning eller kurs gällande något som du brinner för. Du kanske bokar in den där massagen du länge känt att du behövt. Dagens budskap handlar alltså om att få in stunder av GLÄDJE igen i ditt liv!

Ekorre Upptäckarglädje
(ur boken: Djurens budskap av Solöga)
Foto; ”By me

När du genomför din ”fria tid” är dina tankar och förhållningssätt viktigare än vad du väljer att göra. Försök att pausa måsten och styr din hjärna till de mer positiva tankarna under denna stund. Är det svårt att släppa för att du är ambitiös och stressad kan det hjälpa att tänka; ”det kommer vara denna fria tid som tar mig igenom nästa steg” . Den fria tiden är alltså en del av att du kommer att nå fram. Dina skyddsänglar är med dig. De låter sig hälsa och upprepar:

med en fri stund i glädje så kommer du snart att vara framme” 👼

Vit fjäder= ”Din skyddsängel är med dig”
Foto; ”By me”

Du är mer värd än någonsin att ta dig denna tid just nu. Du kommer efteråt förvånas över att du lättare och snabbare och med ett helt annat sinne tar dig igenom din kommande agenda.

Det här budskapet från min promenad i naturen var menat till dig som just läst det och till lilla mig, så klart!

/ Namasté MagiTarot 🙏💜

Själen behöver ha sitt

Fysisk träning i all ära men hur tränar vi och tar hand om vår själ och vårt inre?

Ofta tänker jag att jag ska bli bättre på fysisk träning då jag kan vara försumma det i perioder. Före detta kommer dock alltid mitt inre och min själ att vara prioriterad. Att få till båda är så klart optimalt men i perioder är det inte lätt för många av oss. Visst kan dessa kombineras; den fysiska och själsliga träningen, men i detta fall menar jag främst ”slow träning”. Yoga är den träning som ger mig båda det fysiska och det själsliga. Det är bara du som kan prova och veta vad som fungerar för just dig. Oavsett hur du väljer att göra det, handlar det om att komma till ett inre lugn, om att jorda sig och om att just ”träna din själ”. Något som oftast är svårast i stressade perioder eller när vi är i kris; ”När vi behöver det som mest gör vi det ofta som minst!” Tänk på att det kan räcka med att bara avsätta 20 – 30 minuter och du kommer uppleva en stor skillnad. Kom ihåg; vara snäll mot dig själv i dina tankar;

Blev det inte av i dag, så kommer det en ny dag i morgon! 

Dagens budskap

Dagens budskap handlar just om detta; att stanna upp, ge sig själv några minuter på egen hand och om att ta hand om sin själ.

En av mina kraftplatser
Foto; ”By me”

Naturen och framförallt skogen, är en stark och fantastisk kraftplats för din själ och ditt inre. Det är en plats som är tillgänglig för de flesta, kräver ingen förberedelse eller utrustning och är effektfull för att just träna din själ. I naturen jordar vi oss själva, och vi drar ner våra energier i jorden och förankrar oss.  Vi grundar oss, stärker och förankra vårt rotchakra. Det ger en inre läkning och återhämtning. Hur då undrar du? Det kan låta krångligt med chakran och termer men, kära du, det är enkelt! Du behöver inte förstå mer än att känna till; att det kommer få dig att må så mycket bättre. Bara genom att vara där med dig själv, utan yttre påverkan på en kraftfull plats.

Denna övning är för alla i vardagen som vill ta hand om sig och sin själ. Extra användbart för dig; som kanske just nu, men absolut inte för alltid, och som för de flesta av oss i livet, har tappat fotfästet en stund. Upprepa denna övning och snart har du fäst tillbaka dina fötter, för denna gång💜

Ge dig ut i naturen!

Läs detta innan din promenad, snart kommer du att göra detta på ditt egna lilla sätt.

  • Stäng av eller lämna mobilen hemma
  • Gå ut på egen hand. Gå i ett sakta och lugnt tempo, på en plats ute i naturen, helst en sådan där det inte finns så många andra personer i rörelse.
  •  Låt tankarna strömma fritt. Försök inte blockera dina tankar, tillåt dem komma. Fortsätt gå sakta och tillåt alla tankar flöda omedvetet.
  • Efter några minuters sakta och fri promenad gör du dina tankar medvetna, tanke för tanke. Tanken blir medveten genom att du ”tittar på den” och tänker; Aha, nu tänkte jag på det här! Värdera inte din tanke, gå inte vidare med nya tankar i den identifierade tanken. Bara medvetandegör den för dig själv.
  • När du tittat på tanken, låter du den få flyga i väg. Släpp den och låt den lämna dig. Låt den flyga i väg kanske genom att; symboliskt se tanken flyga iväg som en fjäril bort ifrån dig.
Foto; ”By me
  • Fortsätt gå sakta. Kanske kommer det en ny tanke efter några steg, gör på samma sätt Identifiera tanken och släpp i väg den. Kommer det en tår låt den trilla. Efter ytterligare ett par identifierade tankar är tankarna ofta stillade.
  •  Du är nu grundad och redo att fylla på din livsenergi. Dina ögon börjar se det som finns omkring dig. Färgerna från blommor och skogen och dofter från naturen blir tydliga. (Kommer det nya tankar identifiera och släpp.) Du kanske hör en porlande bäck och kvittrande fåglar. Alla dina sinnen öppnas.
  • Du är här och nu. Titta dig omkring. Insup det vackra.
  • Låt ögonen stanna på det du dras till. Du kommer kunna förundras över hur vacker naturen är? Du kommer se naturens symmetri. Hur kan naturen vara så perfekt?
  • Du fyller nu på dig med energi från denna enorma kraftplats.
  • Andningen går ner och du djupandas. Ett djupt andetag, troligen för första gången i dag.
  • Möt det du möter och gör det som faller dig in. Le mot den du möter eller gå en annan väg för att undvika ett möte. Stanna och titta på en vacker överblommad maskros. Stanna och titta på en ekorre. Sätt dig på en sten du ser, om du vill. Följ dina impulser på resten av din lilla promenad. Gör det som faller dig in. Ta upp och titta på en kotte och förundras över dess skapelse.
Perfektion!
Foto; ”By me”
Symmetri!
Foto; ”By me”

  • Gör promenaden så kort eller lång som du behöver, vill eller kan.
  • Bli inte överraskad om naturen bjuder dig på ett litet speciellt tecken under denna övning. Ett hjärta eller ett budskap från ett djur, växter, en fjäder eller liknande.
  • Avsluta med att tacka dig själv för att du tar hand om dig och tacka naturen för hjälpen!
Foto; ”By me”

Nu är en underbar årstid för denna enkla övning . Ut och njut och fyll på din livsenergi.

Namasté🙏/ MagiTarot

”Det blir inte alltid som du tänkt dig…..

BUDSKAP

I det stora i livet

Du har säkert som många föreställningar, drömmar, mål och en riktning kring vart du är på väg och du ser framför dig hur du vill leva ditt liv. Det kan vara att du vill utbilda dig inom ett område, träffa en specifik man som du länge drömt om, att du planerat hur många barn du vill ha eller att du ser framför dig vilken plats du ska bo på i framtiden. Stora drömmar och mål är bra och för oss framåt. Ibland blir dock målet i sig viktigare för oss än känslan väl där. Exempelvis att drömma om en mörk man med många yttre attribut kanske behöver bytas/ läggas till med drömmar hur du vill att det ska kännas för dig när du hittat din drömpartner på de mjuka värdena. Din dröm om att bli mäklare kanske också bör fyllas med en bild av en dröm om att exempelvis nå frihet och att vara ekonomiskt oberoende och hur det ska kännas vid målet. Du öppnar då upp för sådant som du inte visste kunde ge dig allt du drömt om. De mjuka värdena är ofta egentligen viktigare för oss än de yttre, men så klart inte för alla.

källa: Flickr.Umberto-NicolettiFollow.jpg

I det lilla i livet

I det lilla i vardagen dyker det ofta upp inre bilder, förväntningar och mål för oss ibland omedvetet.  Kanske har du länge drömt om att ha semester med glada barn och sol? Kanske planerar du en familjeutflykt där alla ska ha kul och ingen vara besviken? Kanske drömmer du om en ”Fanny och Alexander”-jul med tända ljus och den perfekta julmiddag med fint rullade köttbullar? Kanske drömmer du om en långfrukost med det perfekt nybakade brödet , med 17 noga utvalda ingredienser med väninnorna?

Vi riskerar ibland att vara oförmögna att se annat som visar sig för oss på vägen, om vi för strikt fastnar i det yttre i målbilden och ibland därmed oförmögna att se annat som kommer i vår väg som skulle kunna matcha känslan i vår målbild. De ibland fyrkantiga, stereotypa målen kan vara för snäva. Fokusera alltså även på din känsla i ditt mål.

När du inte når fram

Ibland når du inte fram till dina stora mål och önskningar. Det kan vara andra personer som gör så att du inte når dit. Det kan vara yttre omständigheter som gör att det inte är möjligt i en specifik situation. Ibland kan det vara du själv som på vägen inser att det inte känns rätt i ditt hjärta och att du lyssnar inåt och väljer att avbryta din väg mot ditt tidigare mål.

Ibland kan det vara en sort utmaning, att i det lilla vardagliga, se och stanna upp och reflektera över hur vi hanterar de små målens uteblivna resultat. Hur hantera vi att barnen blev missnöjda och grät och bråkade trots din perfekta planerade picknick med favoritmaten. Eller att någon blev sjuk och solsemestern ställdes in. Att köttbullarna inte blev goda på julbordet. Att det nybakade brödet brändes. Lätt att bryta ihop!

Budskap

Änglarna kommer med budskapet till dig att det, i det stora i livet, inte alltid blir som du planerat, tänkt, önskat eller drömt om. Det är så för många med dig och de flesta hamnar mer än en gång i livet på kant med sina stora planer och mål. Tänk på att dina guider i dessa svåra stunder är med dig, så du är inte ensam. Be gärna om healing och kraft i det svåra. Att tillåta sig att bli besviken, ledsen, arg och orolig är så klart att vara i kontakt med sitt inre. Änglarna vill hjälpa dig i detta svåra med att känna förtröstan och tillit. Kanske du kan prova att bära med dig en djupare tanke med mantrat; ” det är som det är nu; tills det blir som det ska sen”. I budskapet ligger även försöka se att det svåra är nu och inte här för att stanna för alltid. Änglarna önskar att du kan bära med dig tanken” att det blev inte som jag tänkt mig men att det kommer att bli bra ändå”. Kanske på ett helt annat sätt än vad jag är förberedd på och kan se framför mig nu.  Du kan inte se och förstå det i stunden men bär med dig vetskapen om att det oftast är ur krisen och som du kommer förstå.  Änglarna vill ge dig tröst och tillit och budskapet att det kommer en lättare väg längre fram. I kriserna i livet skapas det ofta förvirring, kaos och förtvivlan vid vägskälen. Ibland stirrar vi så blint på målet och vi tappar oss själva. Änglarna vill att du är öppen för nya vägar men att du framför allt i det svåraste försöker ha förtröstan i vissa stunder under dagen. Där en dörr stängs och ett omtag tas, så öppnas det nya dörrar som du nu inte ens nu kan se. Den kommer synas när du väl är framme.

När det inte blir som vi tänkt oss i det lilla och i det vardagliga handlar det i dagens budskap om en annan vinkling. Här handlar det om att dina visioner och målbilder i vardagen inte ska ta över med förväntan utan att också vara beredd på att ta saker som det kommer i stunden.

”I dag blev det en sån här dag, det hade jag inte tänkt mig, men det får vara så här i dag och det är okej ändå.” Att i de små vardagliga målen undvika att stressa upp sig över det lilla som inte följde ens föreställning. I det lilla är det oftast inte det viktigaste det vi trodde var det viktiga. Att vara öppen för att möta det som kommer i stunden och ta det för vad det är. Även här handlar det om att ” det inte exakt blev som du tänkt dig i dag men det får bli så idag och det kommer att bli bra ändå”.  I vardagliga förlorade mål handlar det mer om att ta den lilla saken lite mindre allvarsamt och med en klackspark.

källa:Flickr Bernard-Spragg.-NZ.jpg

Acceptans, Tillit, Förtröstan och Kärlek i dessa svåra stora händelser, när det inte blev som du tänkt dig, från Änglarna.

Acceptans, förtröstan och öppenhet och att inte ta det lilla i livet så allvarligt, när det inte blev som du tänkt dig, från Änglarna.

…men det kommer att bli bra ändå”

kanske på ett helt annat sätt än du nu kan se eller i detalj någonsin kunnat drömma om.

Det här är ett budskap för mig, som en reminder om att det faktiskt blev bra i det stora ändå, trots kriser och ett mål, långt ifrån min yttre målbild.

I det lilla i livet, är detta för mig, en påminnelse om att jag ska träna mig på att acceptera när det inte blir exakt som jag tänkt mig och sänka högt ställda förväntningar. Att mer ta det som kommer som det kommer och för vad det är.

💜Detta budskap hamnar till dig som behöver det och då betyder det något alldeles eget och speciellt just för dig 💜

Namaste 🙏/Änglarna och MagiTarot

JAG HAR KOMMIT PÅ DET!

PREMIÄR FÖR MIN NYA BLOGG

Hej vänner och magivänner! Välkomna in! Vad kul att just du kikar in💜

Vem är jag och hur ser min vardag ut när det kommer till det mediala och andliga? Det här var lite klurigt och svårt att formulera🤔 men nu har jag kommit på det! 😊

Jag är en person som ofta har en vision och önskan om att vara någon som har rutiner som jag håller mig till varje dag, när det kommer till det mediala och andliga. -Nu ska jag meditera varje dag i 15 min i 15 år. -Nu ska jag minsann få till min kvällsritual för resten av livet🤩

Men kära läsare verkligheten är en annan…

…och så här ser det helt ärligt faktiskt ut:

  • En period…gör jag yoga 5 dagar i veckan varje morgon
  • En period…gör jag magi-ritualer på kvällen; har plockat örter och torkat dem och tar fram kitteln och bränner små önskelappar
  • En period…läser jag allt som går att få tag i gällande attraktionslagen och gör övningar och visualiserar och affirmerar flitigt
  • En period… gör jag dagliga tacksamhetsövningar
  • En period…lägger jag tarotkort
  • En period…grottar jag ner mig i kristallernas värld
  • En period…mediterar jag
  • En period…kontaktar jag andra sidan
  • En period…går jag i skogen och får till mig budskap
  • En period…får jag tecken från alla håll i siffror
  • En period… skriver jag ner mina mål och gör visionboards
  • En period…gör jag egenbehandlingar med reiki
  • En period…gör jag månritualer
  • En period…ser jag djur och tar emot dess budskap
  • En period…gör jag just ingenting för andra delar i livet tar över….

Sen går det runt och perioder kommer, försvinner, kommer tillbaka igen i cirklar.

Källa;Jussi-silfver Flickr

När jag var 25-30 år gick jag i terapi som en del i självutveckling. Väldigt lärorikt, utvecklande men också jobbigt. När jag tänker tillbaka handlade dessa samtal om en önskan om att bena ut vem jag egentligen var och vilken av dessa delar jag skulle identifiera mig med. Under den tiden gick jag samtidigt all in på Ashtanga yoga hos bästa gurun Joseph, 3 dagar i veckan under ett par år. Så kom helgerna och då fann jag mig själv med tjejkompisarna på krogen. Jag fick inte riktigt ihop mig själv. Från yogabyxan till party-outfiten.. Så kan man ju inte leva. Jag får ju faktiskt försöka förstå hur jag ska leva och välja vem jag ska vara…Jag knäckte aldrig den nöten riktigt. Trots många timmar och tusenlappar i terapi😅

Men kära läsare nu har jag bestämt mig över vem jag är och det tog 40 plus plus år. Jag är ju faktiskt allt det där. En overdoer med många delar. I ständig jakt på utveckling. Ibland gör jag det jag behöver, ibland det jag vill men ibland det jag hinner och kan.

Sån här är jag i mångt och mycket och på flera plan! Att gå in för saker i perioder och sedan lämna och återkomma. Det är ju helt okej! Det är ju till och med bra! Det är ju det som är jag! Jag är ingen rutin-människa med samma samma och som gör saker dagligen över tid. Jag är för intresserad av mycket för att hålla mig till ett och samma.

Acceptans, acceptans, acceptans!

källa: Marco Verch, Flickr

Jag har kommit på det! Kära vänner; sån är jag! Vi har ett resultat:

JAG ÄR EN PERIODARE!

Från och med nu en stolt periodare😊

Så räkna med en spretig blogg.

Namaste!🙏/MagiTarot