Budskap-Acceptans
Vi har gått från ledighet, sommar med sol till att rivstarta in i hösten med olika ansvar, logistik, vardagsbestyr när nu hösten knackar på med väderomställning och mörker på kvällar.
Känner du dig trött och låg på energi? Detta utan att kanske förstår varför?
Detta är ett budskap till dig ❤

Ofta finns det känslor och tillstånd som vi inte välkomnar i våra liv eller som vi inte ser som ”fina” och som vi då försöker motverka eller inte alls känna in. Att lyssna på sina känslor oavsett om vi klassar dem som ”negativa”, är ett sätt att leva i kontakt med sig själv. Det finns egentligen inga negativa känslor. Dina känslor är istället som en kompass på vart du befinner dig och för vad du och din kropp behöver. Känslor som trötthet, ledsenhet, ilska och att känna låg självkänsla är ofta känslor som vi inte vill kännas vid och som vi sätter i ett negativt fack. Dessa känslor är dock en naturlig del av allas liv. Detta kom till mig som budskap under promenad och var absolut till mig själv och kanske till dig.
I denna period av trötthet behöver du vara extra snäll mot dig själv, ta hand om dig och ge dig mer utrymme för ¨återhämtning. Istället för att banna dig själv och istället för att försöka springa ifrån din trötthet försök att; VÄLKOMNA DEN! Det tar troligtvis än mer energi om du väljer att inte lyssna på den jämfört med att bara kort acceptera den. Du kan möta din trötthet genom att exempelvis:
- Boka av en social aktivitet?
- Sova fler timmar en natt?
- Ta ett bad eller en lång varm dusch?
- Ta en skogspromenad?
- Stanna hemma på soffan med tända ljus?
- Dricka en kopp te med en filt?
- Boka en massage
- Tänk snälla tankar om dig själv

All kärlek💕
Namasté/ MagiTarot 🙏💜
”-Hon magiar!”
Så här kan det låta hemma hos oss; -Var är mamma? – Hon ”magiar”!

Då vet barnen att jag är i ett eget rum med stängd dörr. Det ska väl erkännas att det inte är optimalt att ”magia” när barnen är hemma och vakna men ibland kan jag finna ett moment där de är försjunka i skärm och jag försjunker mig i magi. Jag brukar då ha lurar med ”healingmusik” på för det är annars svårt att avskärma sig från alla ljud. Vad gör jag när jag ”magiar”? Här följer lite exempel:
Jag tänder alltid ljus och rökelse för att komma i stämning. Jag väljer ut kristaller jag vill använda och jag har ett litet altare eller en bricka med mina krufixer framför mig.

Ibland gör jag en meditation. För att komma igång med meditationer kan det vara enkelt och ett bra tips att börja med att söka på youtube; guidade meditationer och ex chakran eller guidade meditationer och ex budskap eller guidade meditationer och kontakt andra sidan. Då får du upp flera förslag på mediala meditationer på 15 minuter eller mer och där följer du bara personens röst som vägledning igenom meditationen. Snart hittar du dina favoriter. Jag håller två kristaller i handen under meditation tex ametist.
På samma sätt kan jag välja att göra ett yogapass. Om du är ovan kan du även här välja att följa rörelser med hjälpa av ett youtube-klipp. Jag kanske också väljer att rena en kristall genom att hålla den över en rökelse. För att sedan ladda den igen. Att ladda en kristall kan jag göra på följande sätt. Jag kanske känner en period av låg självkänsla och behöver boosta mig själv. Jag väljer en rosenkvarts, kristallen för egen kärlek eller för kärlek till en annan person. Sedan kan jag börja genom att skriva ner affirmationer på lappar ex;
- Jag är stark
- Jag klarar detta
- Jag är modig
- Jag vågar
- Jag är tillräcklig
- Jag är på rätt väg och tar steg för steg framåt
- Jag är älskad
- Jag älskar
- Jag känner tacksamhet
Sedan tar jag en lapp i taget och bränner den i ett eldfast kärl i mitt fall en kopparkittel med lock. När jag bränner lappen ser jag mig själv vara i en situation där jag just nu vill känna mig stark. Jag skapar inre bilder av händelser där jag vill vara och med en känsla av att vara stark. Jag tar nästa lapp och känner in att jag klarar av en situation som jag har framför mig och som jag vill klara. Jag ser bilder och försätter mig i känslan. Jag bränner sedan denna lapp. När lapparna är skrivna och brända tar jag min kristall som jag vill ladda och håller i min hand. Jag blundar och försätter mig igen i de känslor som lapparna förmedlar och ser mig själv vara i olika situationer med känslorna av att vara stark, tillräcklig, älskad osv. Jag visualiserar, dvs ser mig själv, som på en inre film att vara i den situation och känsla jag vill komma till. Nu är din kristall laddad. I detta fall en Rosenkvarts för egenkärlek.

Kristallen bär jag sedan med mig i vardagen eller ställer den på ex nattduksbordet.
Efter detta kanske jag väljer att dra ett kort från en orakelkortlek. Jag blandar kortleken och ber om ett budskap. Jag blandar en stund tills ett kort hamnar på sniskan eller ramlar ur leken. Det kortet väljer jag och är mitt budskap.

Namasté/MagiTarot 💜🙏
En höst i balans!

Hösten kom från en dag till en annan här. Ena dagen kortärmat med strålande sol och nästa dag långärmat med regnjacka! Kände att jag inte riktigt hängde med på det skiftet. I lite chock och med sorg i hjärtat över att säga hejdå till sommarvärmen, tog jag på min och hundens regnjacka för en promenad. Under promenaden kom jag på mig själv. Jag behöver ändra mitt mindset. Jag valde att aktivt vända min tanke till att påminna mig om att jag ju faktiskt gillar hösten; svampplockning och skogens alla fina färger, ridturer och promenader. Tända ljus och att krypa in i sitt hem och göra magiska ritualer. Jag bara bestämde mig för att se allt det där istället.
Samtidigt är hösten, för många med mig, en period av att riskera att drunkna i barnens skolas alla mail, aktiviteter, utflykter samt jobbens möten och helgens kalas och de egna visionerna mm. Då gäller det att vi stoppar in lagom mycket för att få tiden att räcka till och att inte gå in i allt. För mig handlar det mycket om att balansera de egna ambitionerna och önskningarna eftersom jag har så många sidospår jag gärna vill hinna med. Men att se över så att allt fungerar med det ”vanliga arbetet” och med livet i övrigt. Under sommaren satte jag mig ner för att se över om mina höstplaner var just rimliga tidsmässigt. Det var dom inte, visade det sig, så klart! Det blev tydligt när jag såg över mina måsten, önskningar, visioner och behov att inte ens en robot skulle kunna ro i land det på veckans timmar. Så det var bara att stryka vissa delar, pausa andra, delegera saker och att planera om. När vi har orimliga tankar kring vad vi kan hinna så ger vi oss inte en chans att klara av det. Då kommer stressen och vi tappar lätt kreativiteten och lusten och med risk att gå in i ohälsa.
”Det är inte de lata som bränner ut sig utan vi som brinner”
(Tro mig, jag har varit där, för 20 år sedan och ska inte dit igen;)
För mig själv handlar det mycket om att sätta gränser för att försöka nå balans. Sätta gränser på mitt vanliga arbete –Nej, jag hinner inte det. Men det kan också handla om att delegera saker till andra i ex familjen (ingen nämnd;) så att jag inte är den som tar på mig för mycket. Min egen stora utmaning är främst just att vilja för mycket och att ha höga krav på mig själv. Kanske mest av allt handlar det om just detta för många; att sätta gränser mot oss själva. Jag vill detta och detta men det är inte rimligt just nu. En sak i taget! Det här fokuset kräver aktivt jobb från min egen sida för att hålla i och att inte trilla dit för långa stunder. Det är lätt att tappa balansen och att säga ja eller hitta på nya saker att stoppa in i höstagenda!
💜Min höst ska levas i balans!💜

Min plan var att skriva om andliga ritualer men det kom att handla om balans istället. Kanske ett inlägg mest som en påminnelse till mig själv men kanske också för dig. Jag hör så många runt mig som uttrycker stress och när jag tittar på deras liv utifrån tänker jag att det är helt orimligt schema. Det är lättare att se det hos andra.
Om jag inte är i någorlunda balans i livet och stressen tar över så är det svårt att leva i kontakt med mig själv och i andlighet. Och visst trillar jag själv dit, det är livet som pågår, men då får vi ta ett omtag och lyfta oss själva tillbaka. Efter en bitvis obalanserad vårtermin för min del, har jag nu lyft mig tillbaka, till en grund med möjlighet för en balanserad höst.
Hur ser din höstagenda ut. Är den rimlig? Är det ens möjligt att klara av allt du planerat? Går din tid ihop? Om inte hur kan du förändra ditt schema? Ta bort saker? Skjuta på egna mål? Be om hjälp? Säga nej? 💞
Namastè/ MagiTarot 💜🙏
Vad du ser…

Budskap från meditation i kontakt med guide:
”Vad du ser är inte vad hen är,
Vad hen ser är inte vad du är
Vad hen gör är inte vem hen är
Vad du gör är inte vem du är
Hur du ser det, är inte hur det är
hur det är, är inte vad det är”
Det vi väljer att se hos andra eller hur vi tolkar en situation är byggt på hur vi erfarit livet genom svek, kärlek, hinder, möjligheter, stridigheter, tillit, ”tryggheter” och ”otryggheter”. Det vi skickar ut till andra är också byggt på dessa erfarenheter. Bakom denna yta är vi ett annat innersta jag. Ditt innersta jag, är det du kom ner med i ren form på jorden och det du lämnar jorden med till andra sidan. Därför blir våra tankar om oss själva och om andra och hur vi integrerar något av en illusion, byggd på erfarenheter snarare än byggt på vårt innersta. Vi är här för att leva i denna värld med alla våra gjorda erfarenheter och för att träffa på och genomgå våra livsuppgifter. Bär dock med dig att det finns ett större perspektiv än det du nu känner, tänker, tolkar och agerar utifrån.
Budskapet vill påminna oss om ödmjukhet inför oss själva och andra. Kärnan ligger bortom vad du fullt ut ser. Så döm inte dig själv och inte alltid det du ser för det är inte alltid vad eller vem, du, jag och vi är.
Namasté MagiTarot🙏💜
BUDSKAP- tillit glädje förändring
Budskapet i dag kom till mig innan jag själv förstod det. Det visade sig redan på min morgonrunda med hunden ( och följeslagarna katten och katten). På min gata nära mitt hus kom en liten ekorre springandes upp i ett träd. Jag kände glädje bara jag såg honom och betraktade hans lätta steg.
När jag lämnat mina djur hemma för att gå en egen promenad förstod jag snart. Jag bad om ett kollektivt budskap när det fullkomligt ”haglade av ekorrar” runt mig. Efter att ha passerat flera ekorrar på en kort sträcka stod det klart. Jag stannade upp och studerade och tog in; dagens budskap från ekorren💞

Detta budskap är till dig som står inför en förändring under hösten. Det kan vara att du står inför flytt, ska börja studera, byta jobb, starta eget eller större förändringar i dina relationer. Budskapet är alltså till dig som är på väg att bege dig ut på okänd mark. Du som ska göra nya saker som du inte tidigare gjort och ännu inte behärskar.
Ekorren vill ge dig fokuset att känna in upptäckarglädje på din väg. Det okända ger oss ofta tvekan och motstånd där självförtroendet börjar vackla. Hjärnan försöker lura oss tillbaka till det gamla som vi klarar av och som vi känner till och är trygga med. Dessa känslor av osäkerhet finns naturligt vid förändring men budskapet handlar om att inte fastna i dessa. Känn in känslan av oro och tveksamhet men ta dig sedan ur den och sätt dig över den. Låt inte det den inre rösten ta över så att resan blir mer ångestfylld än glädjefylld. Ekorren vill påminna oss om att ha kul på vägen till det nya mål. Målet är inte bara målet utan att också ha kul på vägen dit. Försök bryta dina gamla mönster av att hämmas av din osäkerhet.
Ekorren är expert på att utforska nya träd och vägar med glädje trots okänd mark. Han viftar på sin svans och kastar sig orädd från en gren på ett träd till en annan, utan att veta hur han ska landa eller om grenen bär honom. På vägen väljer han ett fokus av glädje, tillit och med hopp i hoppet om att allt kommer gå bra. Han fokuserar på möjligheter. På vägen till sitt mål leker ekorren gärna ex genom att springa jage med en ekorre-kompis runt en trädstam. Han har ett lätt sinne. Han är positiv i sin energi och väljer att tro på att han kommer klarar det som kan se omöjligt ut. Har ni sett den lilla ekorrens kropp som klarar hoppa meter och ändå landa så mjukt och träffsäkert? Njut du också på vägen till målet och ha kul på din nya resa i din förändring redan innan du är framme. Pausa från det svåra med sådant som gläder dig och försök att ta dig an utmaningen med tillit. Vila i tanken att du kommer klara av detta. Jobba inte heller så hårt och mycket att glädjen försvinner på vägen. Tänk och känn att det är kul att lära nytt och håll fokus på det du klarar steg för steg och gläds på vägen åt dina delmål. Ekorren unnar dig att känna upptäckarglädje.
”Ut med det gamla och in med det nya. Min gåva till dig är upptäckarglädje. ”
Ur boken: Djurens språk. Carina Solöga Högman
Namasté/ MagiTarot 🙏💜
Budskap- Herr räv
Jag gav mig ut i skogen och skickade ut att jag ville få ett kollektivt budskap till mig och er💕 Många budskap kom som jag spelade in för att komma ihåg medans flödet var påkopplat. När jag trodde jag fått det jag skulle var det något som sa mig att jag skulle ta en extra runda utöver min vanliga sväng. Jag lyssnade på känslan och tog ett annat håll och gick oplanerat inåt skogen. Jag tittade ner i marken när jag plötsligt hör ett starkt skall framför mig…Jag stannade och tittade upp och 15 meter framför mig på min stig, eller förlåt på djurets stig, står en ståtlig räv.
Räven stirrade mig rakt in i ögonen och stod helt still, lika still stod jag. Den spände blicken i mig och avgav ett nytt skall. Räven stod på en sten och den var så stor och ståtlig, att jag först tänkte att en räv kan inte vara så här stor men det finns väl ingen röda vargar och inte här!? Dess ansikte var nästan som tagen ur en serietidning. Brett ansikte med stark vit markering. Färgen i övrigt var starkt röd. Jag har sett räv tidigare men aldrig så nära och aldrig en så ståtlig och orädd räv. Att ett djur beter sig annorlunda och visar sig så nära och tydligt är för mig; ”ett tecken på ett kraftfullt budskap”. Räven rörde sig bort in i skogen ytterligare några meter ifrån mig. Han stannade sedan och kikade på mig mellan träden och fortsatte skälla på mig, under vad som känns flera minuter. Först då tar jag upp min mobil och filmar ljudet. (Tur är väl det för jag kände mig osäker om jag upplevde det jag upplevde.) Räven var kvar men i stunden kunde jag inte tänka på att kanalisera dess budskap utan var helt fascinerad och tagen av hela upplevelsen. Efter en stund lommade han vidare och jag som brukar vara ganska orädd i skog och mark och med djur vågade faktiskt inte fortsätta stigen fram och valde ett annat håll. När jag kom hem sökte jag upp dess budskap och betydelse till dig och mig.

”Lita helt och fullt på dig själv och dina förmågor. Din gåva är att ha ett kreativt sinne. Räven lär mig att inte tvivla på mig själv och mina gåvor. Den visade mig att rävar klarar sig så bra, just genom att de känner full tillit till sig själva och sina förmågor.”
Hämtad ur boken ”Djurens språk” skriven av Carina Solöga.
Tack herr räv!
Namasté/MagiTarot 💜🙏
Vad vi fokuserar på…

På stranden i stugan har vi en tant som ber alla som leker i sanden att fylla igen sina hål som de gräver, efter sig. Hon har fullt upp då det är krokodiler och swimmingpooler som byggs för glatta livet. Där sitter hon dagligen och håller koll…skriver inlägg i stugföreningens facebook-grupp. Hon tar kort och publicerar de hål hon hittar på morgonen som inte fyllts igen. Ja det är ett heltidsjobb för henne. Sen ska hon hinna svara på alla kommentarer som kommer på inlägget. De flesta kommentarer är arga om barns rätt till lek.
Denna situation beskriver så bra det budskap som just nu återkommer till mig… I varje situation och i varje möte har vi ett val vad vi fokuserar på. Att fokusera på att njuta av kreativa barn är för mig enkelt. Däremot är det ibland svårare i andra sammanhang.
Det krävs övning att fokusera på det positiva i ett möte med en annan människa och lämna det som irriterar åt sidan. Det krävs övning att fokusera på det som var bra under en dag och lämna det som inte gick som vi tänkt, åt sidan. Det krävs övning att välja de ord som beskriver en person, händelse eller situation positivt och lämna de negativa orden åt sidan.
Jag går själv i fällan. -Hur kan det vara så svårt, undrar jag gång på gång, när jag kommer på mig själv. Det vi vet är att det vi fokuserar på växer. Så fokuserar jag på det negativa så kommer mer negativt i min väg. Fokuserar jag på det positiva så kommer positivt tillbaka i min väg. Våra tankar och tal är så viktiga. Det är det som ger en känsla inom oss. Det går att välja sitt fokus på alla situationer. -Vad trist att det inte är någon sol i dag! Kan bytas mot: -Vad härligt inget regn i dag! Ditt fokus gör skillnad inom dig och även hur din dag blir.
Ett första steg är att du gör dig själv uppmärksam på ditt eget fokus både i tanke och tal. Observera ditt uttalande till andra och dina egna tankar inom dig själv. Ibland är vi inte ens medvetna om att vi fokuserar på det som ger oss en inre negativ känsla. Vi tänker invanda tankar och uttrycker invanda ord utan närmare reflektion. Börja i dag och gör dig medveten! Observera dig själv.
Jag skulle så unna den äldre damen på stranden, som spenderar all sin tid där på sommaren, att kunna njuta av stranden, sanden, det blåa vattnet, barnens kreativa konstverk och att kunna ta in all den glädje detta kunde ge henne. När jag blir lika gammal som henne har jag tränat mig på mitt fokus och sitter på samma strand och njuter av fina sandkrokodiler💕

…får vi mer av
Namasté/ MagiTarot💜🙏
Ladda dig och din kristall

Varje kristall är unik med sin egen energi som vibrerar på en specifik frekvens. Som exempel har vi rosenkvarts med sin kärleksenergi, ametist med sin lugn-och-ro-energi och citrinen med energin; glädje. Kristallen vibrerar energin till dig och till sin omgivning. Du som äger den och bär den nära dig eller lägger den i ett rum får del av kristallens energi.
Ibland behöver våra kristaller renas och laddas. Kristaller sänder inte bara ut utan drar även till sig energier från oss och från omgivningen. När du renar och laddar en kristall får den tillbaka sin ursprungliga energi som den hade i naturen. Det finns flera sätt att rena och ladda kristaller på! Det är sommar och sol och möjligheterna att göra magiska ritualer är oändliga. Nedan följer ett exempel på en ritual där du inte bara arbetar med din kristall utan samtidigt även renar och laddar dig själv samtidigt. Det är det som är det fina med just kristaller! Det är inte bara kristallens kraft som du påverkas av utan användningen av kristallen blir ofta ett sätt för dig själv att finna en egen helig stund. Låter det stort och svårt med magiska ritualer? Det är det inte. Det är en stund för dig själv där du koncentrerar dig på ditt inre samtidigt som du gör en handling. Det blir en stund att reflektera och att ta hand om sin själ och att på så vis höja sina energier och sitt högre jag.
Hur renar du din kristall genom en magisk ritual?
Det finns inga rätt och fel när det kommer till kristaller. Men i början kan det vara bra att följa någon annan tills du hittar ditt egna sätt att använda dina kristaller på.
- -Ta med dina kristaller till en badplats.
- -Lägg kristallerna i vattenbrynet och låt vattnet skölja över dina kristaller.
- -Samtidigt som detta sker använder du tiden till att sätta dig att insupa det vackra omkring dig. Havets kluckande, solens strålar mot din hud, tårna i sanden, dofter och ljud. Fåglar som seglar förbi. Ta in ett intryck i taget. Djupandas.
- -Det din kristall får i vattnet i denna stund får även du. Rening, jordning och påfyllnad av naturens energi som är så kraftfullt.
- -När du känner dig klar med dig själv och med dina kristaller samlar du ihop kristallerna.
- -Du söker en plats för dina kristaller att torka och för att kunna bada i solens varma strålar.
- -På vägen dit jordar du dig själv genom att promenera i vattenbrynet steg för steg. Fokusera på varje steg.

- -Du hittar en plats för dina kristaller, där det känns rätt; i sanden, på filten, på en sten, i gräset, i en skål… Det finns inga rätt och fel. Gå på känsla. Lägg dina renade kristaller på den plats du valt i solens strålar. Du laddar nu dina kristaller i solen!
- -Under tiden som du låter dina kristaller solbada, tar du dig själv ett bad. Ta in nuet och ta god tid på dig! Svalkande och du laddar dig själv.
NU ÄR BÅDE DU OCH DIN KRISTALL RENADE OCH LADDADE!
Ta hem dina kristaller och lämna dem med fördel ute i solskenet för att fortsätta processen att ladda sig. Har du ingen uteplats kan du lägga dem på ett fönsterbleck mot solens strålar.

WIN-WIN för dig och din kristall. Det finns inga rätt och fel. Keep it simple! 💖
Ps. Det finns några porösa kristaller som inte vill vara länge i vatten och sol. Skriv i kommentar om du undrar vad som gäller just din sorts kristall, så svarar jag gärna.
Namastè! / MagiTarot 💜🙏
Behöver er hjälp…

Så var jag då äntligen på plats igen, i sommarstugan och med 3 veckors semester!! Som jag längtat extra mycket efter denna andra semesterperiod. Efter hektiska jobbveckor sedan sist jag var här, försöker jag nu jobba ner mig själv i tempo. Märker att jag börjar djupandas igen. Det kommer säkert att ta ett par dagar till innan jag är i rätt ”feeling” och tills dess att jag är helt avstressad.
🌞
Jag tänkte packa ner böcker för att ta med mig hit. Hade spetsat in mig på att läsa Eckhart Tolles ” En ny jord” igen. Jag tycker att jag kan läsa andliga böcker mer än en gång, då de talar till mig på olika sätt beroende på vart jag är i min egna utveckling eller vart jag befinner mig i livet. Antagligen har jag lånat ut just denna bok och hittade tyvärr inte den. Tänker att det säkert inte var meningen att jag skulle läsa den nu.
📖
Nu till min fråga och min vädjan om hjälp från er;
Vilken medial bok skulle du rekommendera?
Skriv gärna en kommentar om en riktigt bra bok som gjort avtryck på dig på temat andlighet och medialitet. Kommentera gärna med författarens namn, bokens titel och ett par rader om dess innehåll.
⭐
I sommar har jag själv läst två böcker. Den ena boken är Alan Cohen; ”En kurs i mirakler, på lätt sätt. Resan från rädsla till kärlek.” Så inspirerande. Den handlar om en beskrivning av vad ”Mirakelkursen” eller ”En kurs i mirakel” är. En kurs vida känd i världen som består av två böcker. En bok uppbyggd med 365 kapitel och texter att läsa dagligen och en arbetsbok med tillhörande dagliga övningar. Så många gånger jag funderat på att göra hela denna kurs från början till slut men inte lyckats ta mig igen den. Överväger nu om jag igen ska påbörja denna resa med bättre lycka. Alan Cohens bok förklarar och inspirerar verkligen till att gå igenom den riktiga hela kursen. Jag låter er veta inte om, utan när, det händer i mitt liv och vad detta kommer ge mig på vägen. Det jag vet är att det kommer ta mig till mitt högre jag oftare och skapa en helt ny livssyn. Det förstår man genom att läsa Alan Cohens bok som enkelt förklarar och förmedlar en känsla av vad den riktiga ”En kurs i mirakel” går ut på. Boken nedan är alltså inte kursen utan mer en introduktion med förklaringar till den ursprungliga kursen.

Den andra boken som jag läst heter ”Andliga tecken och symboler, upptäck de vägledande budskapen som omger dig” av Sherrie Dillard. En mysig, pedagogisk och enkel bok. En bra bok för dig som är intresserad av att få till dig egna budskap i vardagen.
Snälla hjälp nu mig med ditt bästa tips som jag kan förlora mig i, på stranden i skuggan eller i fåtöljen på regniga sommardagar. Tack!
Önskar er en vilsam sommar.
Namasté / MagiTarot 🙏💜
Be så ska du få….

Ibland måste jag bara testa…. som om jag inte riktigt tror på det själv men det gör jag ju verkligen! Kan inte riktigt låta bli och bara göra lite små-beställningar i vardagen ibland. Som när jag skulle åka med jobbet på konferens och checkade in på ett hotell i Stockholm. Jag hör receptionisten säga: – I vilket namn är din bokning? Jag svarar. Sen tänker jag intensivt med tillägg av inre bilder, visualiserar; du kommer ge mig ett större rum. Jag ser mig själv få ett stort rum och hur jag sätter på musik och dansar i glädje!! Åh vilket härligt stort rum! Wow! Jag fokuserar på mannen i receptionen och tänker mina tankar om det fina rummet och hör honom säga:- Vänta lite. – Okej, svarar jag lugnt och fortsätter se bilder och känner hur underbart detta rum är. Jag fylls av glädje. Han ringer en kollega:- Är rum 202 dubbel bokat? Japp, det är det! tänker jag. – Det har tyvärr blivit fel med denna bokning. Jag behöver erbjuda ett annat rum. Det är ett större och uppgraderat rum eftersom det blivit fel i våra bokningar. Det är ett större men du betalar samma, fortsätter receptionisten. Jag vet, tänker jag glatt! – Tack😎🤩!!
Jag har även gjort samma när jag exempelvis stått på en uteservering och beställt ett glas vin. Jag beställer; – Ett glas rosé tack! Jag tänker samtidigt; Vilket stort glas vin det blev! Jag ser inre bilder av det stora glaset rosé. Så där torrt och kallt som jag älskar det! Det smakar fantastiskt med kallt rosévin i värmen och vad generöst han häller upp det. Jag fylls av glädje och tacksamhet och skapar inre bilder, visualiserar, den härliga stund som är med vänner, där jag sitter i solen med det extravaganta glaset vin som jag sippar på. Bartendern är glad och trevlig, han småpratar och häller upp. Oj tänker jag glatt, vad mycket du häller upp nu. -Oj då, det blev nästan två glas i ett. Jag bjuder på det! utbrister han. Jag vet, tänker jag. – Tack vad snällt😎🤩, svarar jag.

Just det! Vi pratar så klart om Attraktionslagen! Kärt barn har många namn; Law of attraction, The secret eller just Attraktionslagen. En av flera av våra Universella lagar. Många med mig kan säkert redan mycket om denna lag. Man kan aldrig nog påminnas om denna fantastiska tillgång som finns fritt för oss alla att använda. Attraktionslagen handlar om att attrahera in det du vill ha mer av i ditt liv. Den energi du känner vid målgång är den energi som Universum levererar tillbaka till dig i från. Du skapar målbilder för dig själv. Mål och önskningar inom allt du vill. Du tänker in vad du har för mål och vad du önskar. Energin du skickar ut får du tillbaka. Du kanske skriver ner målen, skapar en visionboard för dem, eller så gör du bara målen klart för dig själv i ditt inre. Det många glömmer är att sedan sätta till känslan av hur det känns när du har nått målet samt att verkligen tro på detta. Det är enkelt när du följer och har med alla stegen!
Steg för att jobba med Attraktionslagen!

- Skapa en målbild i ditt inre. Stort som smått!
- Gör inre bilder och se och visualisera hur det är när du redan har nått ditt mål. Som att dagdrömma och spela upp en film med dig själv som huvudperson i. Manuset är att du är framme vid ditt mål! Du är redan där! Detta gör du upprepat dvs ser dig själv i mål.
- Lägg till en känsla 🥰🤩😁som du sätter till på din målbild. Känn i ditt inre hur det känns när du nått ditt mål. Obs! Detta steg är jätteviktigt eftersom det är denna energi kring ditt mål som universum snappar upp och levererar ifrån.
- Befäst din målbild. Detta kan du göra på olika sätt. Exempel: –Affirmera! Dvs skriv ner en lapp på hur du vill att ditt mål ska få dig att känna ex; ”Jag är så lycklig över att ha klarat min tenta!” -Gör en visionboard! Dvs ta ett ark och klistra upp bilder från en tidning som symboliserar ditt mål. Känn känslan när du skapar och sedan efteråt tittar på den. –Ladda en kristall genom att hålla den i din hand och programmera den med din målbild. Du håller stenen i handen och ser framför dig din målbild. Stenen är sedan programrad. Bär den sedan med dig och påminns om känslan vid ditt mål. –Meditera genom att se dig själv i mål. –Skriv ner dina mål på en lapp
- Återkom till din inre bild med din känsla. Se och känn att du redan är framme vid målet om och om igen!
- Släpp allt motstånd och agera genom att ta egna små steg mot ditt mål! Dvs agera i riktning mot din dröm och visa Universum att du menar allvar med ditt mål.
- Vänta på leveransen!
- Ta emot leveransen som universum ger dig och bli inte rädd för att ta emot det som ligger i linje med ditt mål på väg dit! Tacka ja till det som är i riktning mot din dröm även om det är utanför din comfortzon! Ha tillit och tålamod för Universum levererar när tiden är rätt för dig.
- Visa tacksamhet! Tacka universum för att du fått det du önskat.
Lycka till!/Namasté MagiTarot!💜🙏





