Om att ge…

Vad passar bättre i juletider än att skänka några tankar och kanske några handlingar kring ” Lagen om kompensation”! Denna lag ingår i de 12 universella lagarna där den kanske mest kända av dessa 12 är ” Lagen om attraktion”. Lagen om kompensation handlar om att ge något till någon utan att förvänta sig något i retur. Att agera i handling genom villkorslös kärlek med mer insats än vad som förväntas i den givna situationen. Den insats du sätter in i olika sammanhang kommer komma tillbaka till dig i en annan form. Du kommer kompenseras på något plan i en helt annan kontext materiellt, fysiskt, mentalt eller känslomässigt i linje med din personliga framgång.

Vi kan ofta se vissa personer som är experter på detta och de ger med äkta kärlek utan ego och med en självklarhet i olika sammanhang. Är det inte också ofta samma personer som vi tittar på och tänker; men gud vad det går bra för hen?

Lagen om kompensation handlar om det du ger i ett sammanhang vilket kompenserar dig genom extra flyt och framgång på din väg i ett helt annat sammanhang. Det kan så klart bli dubbelmoral att ge och sedan sätta sig ner och förvänta sig mer tillbaka i enlighet med just denna lag, så tanken är bara att i kärlek ge utan denna förväntan. Det handlar inte heller om att vara tillgänglig för allt och alla och att glömma bort sig själv och sina gränser och riskera att dränera sig själv. Det ska vara när du vill och känner för det utan att det blir tvång eller en börda för dig själv. Att ge i glädje!

Jag tänker inte att det handlar om att springa och köpa fler julklappar till någon utan mer att agera med villkorslös kärlek och utifrån ärlighet mot någon lite oväntat. Det kan vara i de små lätta vardagligaste situationerna. Handlingar som kan räknas behöver inte innefattar pengar. Det kan handla om att ge den gamla kvinnan du möter ofta, en hjälpande arm nedför en hal backe och några ord och ett god jul. Det kan handla om att gå över med en påse lussekatter till grannen mitt emot som haft det tufft. Du kanske ägnar en tanke åt barnen på flykt och då kan det handla om att swisha en slant till musikhjälpen. Du kanske ger personen du träffar en ärlig komplimang. Du ser din gamla grannes snöfyllda uppfart och skottar även den när du ändå tar din egna. Det kan handla om att spara urvuxna kläder från barnen till en Ukrainsk ny-inflyttad granne osv.

Jag kom och tänka på denna lag när jag hade ett möte på mitt ”vanliga jobb”. Jag blev så imponerad av en person som hade ett fint empatiskt bemötande i en maktposition gentemot en klient. Det var så rörande att se hur empatin lyste igenom i varje ord. Jag pratade med några från mötet om hur jag upplevde det och flera höll med. Då inser jag att personen som jag inte känner bör få veta detta och jag skrev ihop ett mail på 4 rader i feed back. Personen i fråga blev väldigt glad över min lilla ansträngning och verkade helt förvånad och uppfattades inte känna till sin naturbegåvning.

Nu kommer jag inte skriva mer egna exempel för då tror jag nog universum uppfattar att jag förväntar mig lovord av er och detta är inte min avsikt;) För det är just det som är kruxet här; att bara ge för att ge och inte för att vara duktig eller få beröm eller för att få något alls i gengäld. Så du kanske gör denna handling utan att personen i fråga ens behöver veta om att det var du som låg bakom. Då vet du att du helt utan avsikt agerat i rätt anda;)

Ibland glömmer vi människor dessa små enkla handlingar för vi har så fullt upp med oss själva så detta var en liten kärleksfull påminnelse i en tid av stress och förberedelser i juletider.

Namasté/ MagiTarot 💜🙏

Budskap-Möjligheter

Jag har varit inne i en period på några dagar av att känna dålig självkänsla, rädsla och oro. ”Jag klarar inte detta” mal en inre röst. ”Jag kan inte”, säger en annan. ”Jag vill nog inte” hojtar en tredje. Denna känslan fastnar på allt och alla sammanhang även på sådant som jag normalt enkelt klarar av. Vaknar på natten och känner rädsla och snurrar sömnlöst på morgontimmen. Små problem blir orimligt stora då pannlobens funktioner och logik har loggat ut denna tidpunkt. Då är det tacksamt ta emot detta budskap att stilla sig med.

Fokus på målet och möjligheter. Se bortom eventuella hinder.

BUDSKAP:

En fågel sitter på en sten i vattnet. Självförtroendet är på topp hos denna späda fågel med sina små tunna ben. Den räds inte den strömma bäcken framför sig. Utan tar sig enkelt framåt genom att flyga från en sten till en annan i vattnet. Han ser möjligheterna framför sig och fokuserar inte alls på eventuella hinder och svårigheter. Han fokuserar på en ny sten där framme och ser inte det kalla vattnet och alla andra faror som för honom är ganska många. Han ser inte mig som ett hot utan tittar nyfiket på om jag kan vara en möjlighet på hans väg? Öppen för möjligheter och helt stängd för oro. Han är trygg, lugn och nöjd över att vara fri. Fri att ta sig dit han vill. Han viftar glatt på sin stjärt fast beslutsam om att obekymrat fortsätta framåt. Han ser inte den stora stocken som är på väg emot honom och på väg mot den sten han sitter på. När stocken når stenen har han redan flugit vidare framåt. Han- lyckligt ovetande om vad som kunde ha hänt. Detta budskap handlar om att försöka se möjligheter och att försöka tänka mer lättsamt. Att tänka på möjligheter på vägen utan att gå in i onödig oro kring saker som dessutom förmodligen aldrig kommer hända.

Efter promenaden i skogen är det dags att skapa affirmationer.

” Jag kommer nå mitt mål!” ” Det kommer bli kul!” ”Jag kan!” ”Jag vill!” ”Jag är modig” ” Jag är tillräcklig” ” Det ska bli kul att lära nytt”

Till dessa affirmationer blir det en liten bön av tacksamhet i samband med sänggående.

” Tack för min familj” ” Tack för att jag har möjligheten att utvecklas” ”Tack för att jag är frisk” ”Tack för att jag inte låter rädslor stoppa mig” Tack för fina vänner

Namasté/ MagiTarot 💜🙏

För dig som är intresserad av kristaller. Följ mig gärna på instagram eller facebook @selectedcrystals och kika gärna in i min webbutik; https://www.selectedcrystals.com/sv/ 🥰

Budskap skogen

Äntligen kom jag dit. Till min promenad i skogen efter att skjutit på det några dagar. I skogen är det alltid läkande att stilla tankarna och att därefter på ett enkelt sätt koppla upp mig till det andliga. Ett lugn infinner sig. Skogen är mitt nummer ett tips för att vara i kontakt med sig själv, till välmående men också till att nå andlig utveckling eller för att höja sina energier. Det är så klart individuellt och det sätt som passar just dig kanske är ett helt annat.

När jag ska lägga in denna bild från dagens promenad upptäcker jag ett tecken.. Ser ni vad jag ser!!??

Det är ofta i skogen och på exakt samma promenadrunda (eller genom meditation) som budskap blir tydliga för mig. På just dagens runda bad jag om ett kollektivt budskap till mig och dig som läser detta.

När djur kommer som tecken, visar de sig ovanligt nära och ger en speciell kontakt och känsla. Flera djur syns på min promenad men jag vet att det är något speciellt när den lilla koltrasten orädd lägger huvudet på sned med blicken mot mig och sitter kvar trots att jag närmar mig.

KOLTRASTEN

Du kommer upptäcka nya sidor hos dig själv. Min gåva till dig är förändring och förnyelse.” Ur Djurens språk, SOLÖGA

Det här budskapet handlar om att nu våga gå utanför comfortzon för att vinna något. Om att göra något som känns obekvämt och lite läskigt. Våga agera på ett lite nytt sätt trots rädsla. Om du en dag en stund vågar det kommer du att växa och se nya sidor hos dig själv. Så lyssna inte på dina tankar och rädslor som vill putta tillbaka dig i din trygghet. Om du gör en liten modig utmaning kommer utveckling och positiv förändring.

Om du är singel kan det handla om att faktiskt våga göra en profil på en dejtingsida eller ta en kontakt med någon du tänkt på eller försätta dig i ett nytt sammanhang för att träffa nya personer. Det kan handla om att våga ringa upp vännen du tappat kontakten med sedan länge men som du tänkt på. Det kan handla om att anmälan dig till kursen du funderat över. Det kan vara att fråga grannen du gillar, att gå på en promenad trots att ni bara kallpratat men inte umgåtts tidigare. Vad som är utmaning för en person är comfortzon för någon annan så definiera dina rädslor och hur de stoppat dig. Ibland kan det innebära att göra något på egen hand och att inte vänta på att någon annan ska följa med dig medan för en annan personen är utmaningen att inte göra allt själv och att våga fråga någon annan. Kanske behöver du be någon om att hjälpa dig med något. Budskapet uppmanar dig att ta dig utanför comfortzon om än bara med ett litet steg. Då kommer förändringen och utvecklingen och nya sidor hos dig själv kommer fram. Vilket område det än gäller så är det inga stora projekt detta innebär utan ett litet steg utanför cirkeln i en litet sammanhang som blir ringar på vattnet. Tiden är nu.

Namas´te/ MagiTarot 🙏💜

Tycker du om kristaller? Besök gärna min webbshop http://www.selectedcrystals.com

eller följ mig på facebook; selectedcrystals eller instagram @selectedcrystals

BUDSKAP-ängel

En ängel lägger sina vackra stora vita vingar runt dig och omfamnar dig i en varm kram🧚‍♀️

Änglarna önskar att du kan se och känna det de gör:

Att du är tillräcklig!

Att du är värdefull!

Änglarna ser hur du kämpar och sliter för dig själv och andra. Du gör mer än ditt bästa och det är tillräckligt. Du har verkligen varit produktiv på många plan och åstadkommit så mycket senaste tiden. Du har varit och är i en fas då det är mycket att beta av. Det är så just nu men inte för alltid. De ser att du springer snabbt från en sak vidare till nästa sak och nästa sak och att du då missar att se allt du gjort på vägen. De ber dig att stanna upp och se allt du redan åstadkommit utan att fokusera på det du ännu inte hunnit. Var stolt över dig själv och allt du klarat av på sista tiden och ge dig själv den uppmärksamhet och kärlek du själv är värd för detta.

Änglarna imponeras av dig och uppmanar dig att imponeras tillsammans med dem!

💕

Kram från en ängel🧚‍♀️

——————————————————————————————————————–

Ofta gör vi to do-listor och fyller på och fyller på efter hand som vi gjort några punkter. När jag får till mig ovan budskap tänker jag på ett sätt för att stanna upp, nämligen genom att göra en Done-lista. Du punktar ner vad du gjort senaste veckan eller månaden. Låt dig imponeras!!

Ett annat sätt kan vara att göra en tacksamhetsövning med affirmationer som speglar dina förmågor och det du presterat senaste tiden. Jag är tacksam över att jag har tagit mig tid för att min vän….Jag är tacksam över mig själv då jag lyckades med min presentation…Jag är tacksam över att jag genomförde ett jobbigt samtal. Jag är tacksam över att jag gjort klart…

Gör detta på det sätt som passar just för dig.

Namasté/ MagiTarot 🙏💜

BUDSKAP från en ängel

Det kan kännas som ditt mål är långt borta. Du har känt dig trött, förvirrad och uppgiven på din väg. Det har känts som att du aldrig riktigt kommer framåt. Budskapet handlar om att fortsätta framåt mot ditt mål då det är närmare dit än det känns och än du tror. Ta de sista stegen på din redan påbörjade resa så är du snart där för att ta emot gåvan. Det kan handla om något av dina stora eller små projekt i livet oavsett vilket område du försökt utveckla i en ny riktning. Fortsätt bara gå och titta inte tillbaka. Lämna oro, tvekan och tvivel bakom dig. Håll dig till din plan och fundera och fastna inte i sidoplaner eller andra nya tankegångar. Stick to it!

Delar av låtrefrängen från Ratatas låt ” Se dig inte om” kommer upp:

🎶Se dig inte om nu, fortsätt bara gå. Du går din egen väg nu det kommer alltid vara så….och se dig inte om nu…Följ dit vinden bär dig och den viskar dig ett svar…Håll dit huvud högt🎶

Låten handlar om en relation men budskapet kan lika gärna syfta på andra områden i ditt liv på arbete, fritid och kan gälla mindre eller större projekt. Det handlar om något som du gör för att följa din egen väg, din egna önskan och något som du påbörjat din resan mot. Det gäller ett område där du har lyssnat inåt på din egen inre röst. Änglarna vill förmedla att du är på rätt väg och att allt kommer bli bra om du tar de sista stegen dit. Vägen du redan gått på men som inte riktigt än lett dig ända fram. Fortsätt genom att sätta en fot framför den andra i små små steg i riktning mot din plan, dröm eller målbild. Änglarna är med dig och allt kommer att bli bra.

💕

Tillit, tålamod och fokus

Namasté/ MagiTarot 💜🙏

Flow, tecken och synkronicitet

Alltså… alltså… alltså… Vad jag älskar att vara i flow! När dessa dagar och perioder kommer blir jag ju bara så lycklig i själen. Förresten de kommer inte….Jag behöver skapa dem. Bort med stressen, lyssna inåt och gå i den riktning som själen vill. När det är för mycket surr runt, vad den och den tycker eller när jag är för mycket i i görandet, då kan jag inte höra den. Den lilla lilla rösten där inne. Förutsättning är att ta hand om sig själv, grunda sig, upp med gränserna och dra ner energierna för att nå flow.

När jag står inför förändring är flow ofta som bortblåst. Istället kommer förvirringen; Rädslan som orsakar motstånd. Tankar om att jag innerst inne kanske inte vill gå mot förändringen? Ska jag våga? Vill jag våga? Vad är mitt innersta? Vad är rimlig oro och obefogad? Vad är drömmar? Vad är andras åsikter, vad är de egna? Vad är klimakteriet? 😅🤣(Skämt och sido så orsakar detta tillstånd mig stora svårigheter emotionellt gällande att hitta den inre rösten. Oj oj.. )

Instängda snurrande tankar..

Denna process inför förändring kan ofta vara jobbig och inkluderar ibland att vakna på natten och tänka: nej om man skulle lägga ner förändringar….gå tillbaka i tryggheten. Hoppar jag då av förändringen så kommer dock den där lilla inre rösten att ligga där inne, först lugn och fin men sen kommer den tillbaka och säger sitt. Ska du inte följa din livsplan? Den kommer ligga där inne i dvala och skava och lågmält störa i ett dåsigt missnöje över tid. Den kaosartade perioden inför val har nu valsat med i ett par veckor. Oro, tankar och rädslor. Det går faktiskt inte att komma förbi denna fas för mig vid förändring. Förändring och utveckling är ofta kaos och sedan bringas det ur detta efterhand klarhet. Så här ser det ut gällande förändringar för mig och för många med mig? Det kan gälla stora som små förändringar både inom relationer, arbete eller inför andra val. Universum prövar oss och det är inte enbart en njutbar raksträcka att följa sitt innersta.

Men så plötsligt vaknar jag en dag och har benat ut allt!

  • Det där va rädslan som talade. 👉
  • Det där va andra som tyckte.👎
  • Det där va klimakteriet som talade.👊
  • Det där va min innersta önskan och röst i samklang med min livsplan som talade. JA! 🙌💜

En ny människa stiger upp och tänker: ”Fuck Jante nu kör jag!” Är det rätt beslut så kommer Universum med tecken av bekräftelse och synkronicitet kommer visa sig! Då kommer dom! De fina-fina tecknen och leveranserna!! I meditation kommer änglar och guider med budskap om att jag aldrig är ensam. De finns runt mig och kommer hålla mig. De kommer med hjärtan i presenter och budskap och med löften om att jag aldrig är själv på vägen och de backar upp mig så länge jag följer själens röst.

Ormvråken med budskap; Du vet vad du vill. Så skapa det!
Ur boken; Solöga

När jag bestämt mig och beslutet är rätt kommer tecknen på rader; Tarotkort med positiva budskap, låtar på radion som; ”Angels” med Robbie Williams, följt av Robyns låt; ”Dancing on my own!” På promenad kommer fåglar om budskap att ha tillit och mod. Klockor som visar på 2022, den 22e kl 22:22. Personer jag tänker på ringer mig. Jag får syn på saker omkring mig som är i linje med min förändring🤩.

En helt annan synkronicitet är att jag som ”lite häxa” råkar vara född på halloween;)

Jag tar små steg på den nya vägen och då kommer bara positiva besked. -Ja det går bra. -Ja jag kan hjälpa dig! -Ja det finns plats! Saker bara flyter. Känner mig orädd och ostoppbar. Glädje och ett lätt sinne, höga energier viljan att lyssna på och dansa till peppande musik. All oro som bortblåst! Ohlala! Då vet jag att valet är rätt!

FLOW!

Hoppas jag kan hålla mig i detta flow ett tag till 🤩 Tacksamhet!

Känner du igen dig? Hur blir förändringar för dig? Får du tecken till dig? Kommentera gärna;)

”FEEL THE FEAR AND DO IT ANYWAY”

Namasté/ MagiTarot🙏💜

Chakran- ”Att grunda sig”

Vi har flera chakran inom oss som ligger som energicenter i våra kroppar och som är länkade till vår aura. Man brukar främst prata om de sju stora chakran som ligger centrerade från svanskotan upp till hjässan. Om våra chakran är i obalans och har en över- eller underaktivitet påverkar det vår hälsa mentalt och fysiskt. Vi strävar efter att ha balans och att ha ett jämnt energiflöde genom våra chakran för att uppnå välmående och hälsa.

Rotchakrat sitter vid svanskotans slut och har färgen röd. Dess element är jord. När rotchakrat är i balans står vi stadigt med båda fötterna på jorden. I balans kan vi lättare följa vår livsuppgift utan rädsla. Obalans i rotchakrat kan yttra sig genom ont i nedre ryggen, mensvärk, kalla händer och fötter eller att ha svårt att acceptera sin kropp.

När personer har överaktivitet i rotchakrat kan det visa sig genom exempelvis dominans, att vilja ha kontroll och envishet. En person med underaktivitet kan istället känna rädsla, ängslan och rastlöshet. Obalansen i baschakrat kan bidra till kamp- eller flyktbeteenden. Du kan även ha en mix av under- och överaktivitet.

Precis som ett träd behöver trädets rötter vara förankrade i jorden för att trädet ska kunna växa. På samma sätt behöver rotchakrat vara förankrat för att du själv ska kunna växa och lyfta. Ju starkare rötter ju högre kan du lyfta och växa fritt. Du kan ta dig an uppgifter med en styrka utan rädslor. Med balans i rotchakrat kommer trygghet och stabilitet. Jag har vad jag behöver och är trygg med att jag klarar av livet.

Aktiviteter för att stärka sitt rotchakra kan vara att gå barfota i naturen (när vädret tillåter det;), fysisk aktivitet, yoga, att arbeta med händerna i ex trädgården, att promenera i skogen, vila, sova och att göra saker i sakta tempo. Ett annat sätt kan vara att bära jordande kristaller och att upprepa affirmationer som;

Jag är trygg”

Jag har vad jag behöver för att överleva

Jag kan ta hand om mig själv

Jag är stabil

Jag är här

Jag älskar min kropp

Exempel på jordande kristaller kan vara rökkvarts, svart turmalin och de röda kristallerna som exempelvis röd bandagat.

Är du i balans med ditt baschakra? Vad händer med dig när du är i obalans med rotchakrat? Vilka aktiviteter gillar du bäst för att komma i balans med rotchakrat?

Stress är förödande när man vill ha balans i sitt rotchakra. Själv har jag just kommit ur en kortare period med stress (jag som skulle ha en höst i balans:-!) och behöver nu återta balansen i mitt baschakra. För mig handlar det ofta om att jag hamnar för mycket ”uppe i huvudet” och är upptaget i mitt intellekt när jag tappar flödet i mitt baschakra. Jag har nu (igen!) rensat bort yttre stressfaktorer och är åter redo för balansen. Att grunda mig gör jag helst genom meditation, gå skogspromenader och att bära kristaller för att stärka min grund.

Lär känna dina symtom! Utforska och hitta dina favorit-sätt att hitta tillbaka i balans och att jorda och grunda dig🌺.

Namas´te/ MagiTarot 🙏💜

Känslor

Ibland tänker jag att det finns en föreställning om att en medial livsstil handlar om att gå upplyst genom livet och vara i konstant harmoni på en hög frekvens och med en positiv inställning i alla lägen. Att vi som är andligt intresserade och praktiserar medialitet i olika former mår bra med alla känslor i kontroll varje dag.

För mig kan det vara nästan precis tvärtom dvs att vara medial istället handlar om att vara i kontakt med sina känslor. För mig är mina känslor en kompass för vad jag behöver och inte behöver i livet. För mig är känslor av olika slag ett sätt att lyssna inåt och förstå mig själv. Känslor ska inte motarbetas utan kännas in. När känslor kommer; både de som innehåller det vi brukar kalla positiva känslor; glädje, harmoni, lycka mm och de som vi (felaktigt) kallar negativa känslor; ledsenhet, ilska, stress och frustration, rädslor, är de en vägledning för oss i livet.

Vi är här på jorden för att leva jordelivet och för de allra flesta innebär det kriser, motgångar och perioder innehållande alla olika typer av känslor.

För mig kan känslor vara en kompass för vad jag behöver göra annorlunda i mitt liv eller ger de en tankeställning kring vad som får mig att reagera och känna som jag gör och därmed i bästa fall förstå mig själv bättre. Det blir som ett intressant detektivarbete kring varför jag känner som jag gör när jag väl kommit ur känslan och att reflekterar kring det efteråt. När jag lyssnar på min känsla är det också det som leder mig till min intuition. Min intuition utgår från min magkänsla och utan känsla ingen intuition. Varför reagerar jag som jag gör i dessa situationer? Vad inom mig gör att jag känner så här? Tidigare erfarenheter, mönster och vad dessa handlar om.

Att leva i samklang med ex attraktionslagen ska inte heller förväxlas med att du alltid måste skicka ut positiva energier. Attraktionslagen innebär att du ska visualisera positiva målbilder och känna in att du redan nått ditt mål av ex framgång. Det är sant att vi ska skicka ut den energin vi vill ha tillbaka men däremellan är det inget hinder att känna in andra känslor som du står inför. Attraktionslagen slutar inte att fungera för att du känner in stunder av dålig självkänsla, ledsenhet eller ilska. Skulle du däremot istället motarbeta de negativa känslorna så kan du ändå inte lura Universum som läser av din energi inom dig och risken är att din låga energi ligger kvar längre jämfört om du släpper ut den och tittar på den och sedan gå vidare.

Meditation och andliga ritualer och kontakt med guider är snarare ett sätt att komma nära och hantera sina känslor än att fly dem. I perioder av mycket känslor kan ex meditation också vara ett sätt att tillfälligt vila från svåra känslor för att få ny kraft.

Med det sagt så vill jag slå ett slag för alla era känslor, kära läsare; höga som låga och att inte banna dig själv för att de finns hos dig utan istället acceptera dem och släppa ut dem och försöka förstå och hantera dem. Svårt men viktigt.

När vi hör om andlighet lyfter vi ofta känslor av självkärlek och ljuset och höga energier men med detta inlägg vill jag lyfta att allt annat även bör ges utrymme i ditt och mitt liv.

Namasté/ MagiTarot💜🙏

Vilket kort dras du till?

På ovan foto ser du baksidan på 3 kort. På varje kort ser du en kristall.

Från vänster; kort nummer 1; Bergskristall

Mitten kort; nummer 2: Bl¨å Bandagat

Till höger; kort nummer 3: Ametist

Titta på fotot ovan men läs inte vidare i texten nedan direkt. Börja istället med att stanna upp och känn in vilket av dessa kort du dras till när du tittar på fotot. Ge detta någon minut och se vilket kort du fastnar på och som du känner att du vill välja. När du valt kort 1, 2 eller 3 kan du läsa vidare i texten nedan på det kortet du valt. Budskap för dig💜

Nummer 1; Bergskristall
Vem eller vad triggar dig?
Hur vi uppfattar världen baseras till 90% på våra egna erfarenheter. Fundera på vad som triggat dig den senaste tiden. Vilken person eller situation har fått dig att känna specifika känslor. Det kan handla om att negativa eller positiva känslor väckts starkt hos dig. De personer som vi ser upp till och avgudar är vanligen personer som liknar oss själva men om vi inte gör en realistisk bild av personen kan vi inte komma till deras nivå eftersom det ofärgade avgudandet hindrar oss att själva att ta oss framåt i vår utveckling till samma nivå.
De personer eller den situation som får oss att bli arga, ledsna eller besvikna och de eller det som vi pratar ner eller är avundsjuka på, är ofta även detta byggt på obearbetad oläkta sår inom oss själva. Om vi inte ser detta och reflekterar över vad inom oss triggern handlar om, kommer vi att fortsätta vara sårade och skadade inom oss. Stanna upp när detta händer och fundera över vad inom dig själv som behöver läkas. Vad triggar dig? Vad inom dig behöver få läkas? Vilken del inom dig behöver få bli sedd och helad?💜

—————————————————-💜——————————————————–

Nummer 2: Blå Bandagat
Livet rör på sig hela tiden. Om du inte följer med i flödet som Universum levererar stagnerar energin och du faller utanför ”Flow of Universe”. Bästa sättet att skifta din energi är att sätta på musik och dansa till den. Ta dig loss från stagnationen genom fri rörelse, det får dig att komma tillbaka till att vibrera till en högre energi i samklang med Universum. Takten och rytmen tar dig tillbaka till en annan energinivå. Du kan inte lösa ett problem med samma energinivå som den uppstod ifrån. Om du är obekväm med att dansa gör något annat för att skifta din energi. Gör något som höjer din energinvå!💜

——————————————————-💜———————————————

Nummer 3; Ametist

Du är inte ensam! Du är omringad av ett team av hjälpare både på jorden och i övriga världen. Dina gamla farfäder finns omkring dig. Dom är här för att hjälpa dig i varje steg på vägen. Hjälpa dig på din unika väg. Du förtjänar att bli belönad för allt ditt arbete du lägger ner. Öppna upp för att ta emot stöd som nu kommer till dig. Be om det stöd du förtjänar och ta emot när den nu levereras. Vilket stöd behöver du? Be om det. Stödet kan komma genom oväntad ekonomisk påfyllning eller genom att okända personer sträcker fram en hand eller att din omgivningen erbjuder dig stöd.
” Jag är öppen att ta emot stöd på en helt ny nivå i mitt liv och mitt arbete och jag kallar på det nu. Jag kallar på stöd i form av…( fyll i med din önskan av stöd)
”Tacksamhet, tacksamhet, tacksamhet”
🙏

—————————————————–💜—————————————————–

Denna orakelkortlek heter ”Work your Light” och är gjord av Rebecca Campbell. Orakelkorten är ursprungligen på engelska och detta är min fria men inte exakta översättning.

Namasté! /MagiTarot🙏💜

Budskap från en ängel

  • Har du funderingar på en större förändring i ditt liv? Eller; – Har du nyligen gjort en större förändring i ditt liv`?
  • Handlar din förändring om en röst från ditt innersta som under en längre tid knackat på hos dig och där du har börjat följa ditt hjärta.
  • Känner du en oro, tveksamheter, stress inför din gjorda eller kommande förändring?
  • Har du kommit in på detta inlägg nu och är på väg att läsa?

Om ovan punkter stämmer för dig då är:

💜Detta är ett budskap för just dig💜

”Du är på rätt väg. Så länge du tar ett steg i taget mot ditt mål så kommer du komma fram i rätt tid för dig och i enlighet med din livsplan. Va inte så hård mot dig själv på vägen. Döm, banna, straffa inte dig själv när saker inte går så snabbt som du vill eller när saker inte går exakt som du planerat. Låt inte rädslor och motstånd stoppa dig på din väg även om dessa alltid kommer komma. Allt tar sin tid och så länge du fortsätter att gå din väg följt av din innersta röst, kommer du så småningom att nå fram till ditt mål. Gå vidare men försök sluta att slå. Ditt intellekt och överjag är starkt men också allt för hårt. Se på allt du redan åstadkommit i ditt planerade eller agerande, istället för det du ännu inte har hunnit. Ibland kommer livet emellan och då får du ta i det med acceptans tills du återupptar ditt arbete mot ditt mål i förändring. Änglarna är med dig på din väg och skickar dig sitt beskydd, ljus och all sin kärlek”

Budskap via meditation i kontakt med ängel

Namasté/ MagiTarot💜🙏